آمار کووید 19 در ابتدای تابستان

رشد 40 درصدی بستری‌های کرونایی در 5 روز

کدخبر: ۴۲۱۴۳۸
اقتصادنیوز: متغیرهای نگران‌کننده کرونایی در روزهای اخیر روندی صعودی داشته‌اند. بیشترین افزایش آماری در این متغیر ها در شاخه بستری‌های روزانه ثبت شده است. این رقم با 40 درصد افزایش به بالاتر از هزار و 300 نفر در روز 2 تیر رسیده است.
رشد 40 درصدی بستری‌های کرونایی در 5 روز

به گزارش اقتصادنیوز ، در روزهای اخیر بیماری کرونا با افت و خیز های بسیاری همراه بود . به طوری که در روزهایی شاهد ابتلای بیش از 12 هزار نفر به این بیماری و در روزهای دیگر کمتر از 5 هزار نفر بوده‌ایم.

این آمار اما اکنون روندی صعودی گرفته و 5 روز است افزایشی شده است.

روند صعودی ابتلابه کرونا در ابتدای تیر

شمار مبتلایان روزانه کرونایی در کشور در روز 2 تیرماه برابر با 11 هزار و 59 نفر بوده است. در صورتیکه در این مدت رشد ابتلا را به صورت روزانه محاسبه کنیم رقم حاصل برابر با 14.4 درصد خواهد بود . به عبارت دیگر به طور متوسط در روزهای اخیر شاهد رشد 14.4 درصدی ابتلا به این ویروس بوده ایم بوده ایم.

این جهش ناشی از رشد 28 درصدی در اواخر خرداد ماه  بوده است.

در بررسی های آماری کرونا نخستین واکنش به رشد آماری متغیرهای کرونایی در کشور در میزان بستری های روزانه تبلور پیدا می‌کند. 

روند صعودی بستری های روزانه کرونا در کشور

در همین رابطه شمار بستری‌های روزانه کرونایی در کشور در روز دوم تیر ماه برابر با هزار و 300 نفر بوده است 

در مدت زمانی که موج چهارم کرونایی از هفته اول فروردین ماه در ایران به پاخاسته است تنها 5 روز شمار بستری ها کمتر از هزارنفر ثبت شده. روزهای 29 و 30 خرداد ماه دو روز از این تعداد بودند که امارهای بستری دراین محدوده درج می شود

با این وجود رشد این متغیر در 5 روز گذشته به طور متوسط برابر با 8.7 درصد بوده است. در مدت مذکور وضعیت کرونایی کشور باز هم روندی صعودی گرفته و با نزدیک به 40 درصد رشد بستری های روزانه را به سطح هزار و 300 نفر کشاند. 

متغیر وضعیت بیماران تحت درمان نشان می دهد در هر روز چند نفر به طور کلی در شرایط در مانی به سر می برند این رقم درروز 2 تیر ماه معادل با 260 هزار و 638 نفر ثبت شده است. با توجه به تمام بستری های روز جاری در بخش روزانه و بیماران بدحال محاسبه می شود 1.7 درصد بیماران کرونایی در در این روز در بیمارستانها بستری بوده اند. این رقم نیز مانند دیگر متغیرهای نگران کننده کرونا د راین روزها روندی صعودی داشته و از سطح 1.5 درصد جداشده است.

رشد بستری‌ها در ادامه جهشی است که در میزان ابتلای روزانه به کرونا شکل گرفته است. با این حال اما هنوز این متغیر به طور کامل در آمار فوتی ها منعکس نشده است. 

جهش 22 درصدی در فوتی های روزانه کرونا

نکته مهمی که در میزان مرگ و میر روزانه کرونایی در بهار 1400 مشاهده می شود آن است که هرگز این متغیر به کمتر از 100 نفر تنزل پیدا نکرده است.

در آخرین روز بهار شمار فوتی‌های روزانه کرونایی در ایران 22.52 درصد افزایش پیدا کرده  و به سطح 136 نفر رسید. پس از آن این رقم در محدوده 112 نفر قرار گرفت و باوجود کاهشی که در سطوح آماری به ثبت رسید اما هنوز این متغیر بالاتر از سطح 100  نفر قرار دارد .

  • N3
  • N4
  • N5
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید