شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#کارت اعتباری#بانک

جزئیات دریافت کارت اعتباری 7 میلیونی از پنج بانک

کدخبر: 421250
اقتصادنیوز : از این پس باید پنج بانک، کارت اعتباری رفاهی را برای متقاضیان صادر کنند که سقف مبلغ آن برای هر فرد هفت میلیون تومان و بازپرداخت تسهیلات این کارت حداکثر 18 ماه است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،بانک مرکزی در راستای افزایش قدرت خرید اقشار مختلف جامعه و بهبود فرایند تامین مالی زنجیره تولید، شیوه نامه اعطای کارت رفاهی و تامین مالی زنجیره تولید را به پنج بانک «ملی ایران»، «ملت»، «صادرات ایران»، «تجارت» و «رفاه کارگران» ابلاغ کرد.

هر یک از بانک های نام برده شده می توانند حداقل 200 هزار فقره کارت برای کلیه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته اند و کلیه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه های نقدی یا معیشتی را دریافت می کنند، با سقف فردی معادل هفت میلیون تومان صادر کنند.

شرایط وثایق برای دریافت کارت رفاهی

در این زمینه، سهام عدالت بر اساس ارزشیابی حداکثر 60 درصد قیمت روز سهام مذکور (بر اساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه) و حساب های یارانه نقدی و معیشتی طبق اعلام سازمان هدفمندسازی یارانه ها و با در نظر گرفتن کسورات مربوط به اقساط وام های پرداخت شده قبلی، می تواند به عنوان وثیقه های قابل قبول از مشتری مورد پذیرش قرار گیرد.

همچنین، مهلت بازپرداخت اعتبار اعطایی به تشخیص موسسه اعتباری حداکثر 18 ماه است که اعتبار کارت رفاهی برای خرید کالا و خدمات در فروشگاه ها و پذیرنده کارت طی قرارداد اعلامی توسط بانک های عامل و طرف قرارداد در سامانه رفاهی ایرانیان امکانپذیر است و تراکنش های مالی دیگر چون برداشت وجه و انتقال وجه از کارت مزبور مجاز نیست.

نرخ سود تسهیلات کارت رفاهی چند؟

علاوه براین، نرخ سود تسهیلات این شیوه نامه در قالب مصوبات شورای پول و اعتبار است و موسسه اعتباری می تواند با عقد قرارداد با پذیرنده ها نسبت به اعمال تخفیف به مشتری اقدام کند.

از سوی دیگر، مؤسسه اعتباری می تواند تسویه مطالبات محقق شده پذیرنده کارت (شخصی که از طریق انجام تراکنش مبادرت به واگذاری کالا و خدمات به مشتری می کند) را از روش های زیر انجام دهد:

1_ استفاده از ابزارهای تأمین مالی زنجیره تولید از قبیل صدور اوراق گام، اعتبار اسنادی داخلی ریالی و برات الکترونیکی به منظور خرید کالاها و خدمات مورد نیاز پذیرنده کارت و انتقال در زنجیره تأمین در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه

2_ بازپرداخت اقساطی مطالبات متناسب با قرارداد بانک عامل و پذیرنده کارت

همچنین، موسسه اعتباری می تواند نسبت به استفاده از بیمه نامه اعتباری، از شرکت های بیمه دارای مجوز از بیمه مرکزی برای کاهش ریسک بازپرداخت تسهیلات در دامنه مشتریان متقاضی هر موسسه با تعداد حداقل 25 نفر اقدام کند.