روند بازار سهام در دوم تیرماه؛

دورخیز بورس برای صعود به کانال جدید

کدخبر: ۴۲۱۱۳۰
روز گذشته شاخص کل بورس از سطح حمایت یک میلیون و 170 هزار واحد بالا آمد و به کانال 1.2 میلیونی نزدیک شد.
دورخیز بورس برای صعود به کانال جدید

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 2 تیر- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 231 واحد صعود کرد و به رقم یک میلیون و 186 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 155  واحد بالا آمد و در رقم 373 هزار و 183 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 109 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 428 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 282 نماد رشد قیمت و 169 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 60 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 36 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های پالایش نفت تبریز (شبریز)، خودروسازی سایپا (خساپا) و لیزینگ کارآفرین (ولکار) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، پخش هجرت (هجرت) و ریل سیر کوثر (حسیر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای شپارس (محصولات پارس)، دیران (ایران دارو) و غپاک (لبنیات پاک) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توزیع دارو پخش (دتوزیع)، پگاه گلستان (غگلستا) و صنعت روی زنگان (زنگان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌چهار‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه 675 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز قبل 337 میلیارد تومان معادل 33 درصد کاهش یافته است.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات سه‌شنبه 106 نماد صف فروش و تنها 92 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 70 درصد افزایش یافت و در رقم 821 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز اندکی افزایش یافت و هزار و 496 میلیارد تومان شد. 

بیشترین تقاضاها

روز سه‌شنبه شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 142 میلیارد تومانی برای چهارمین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، اخابر (شرکت مخابرات ایران) و ولکار (لیزینگ کارآفرین) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 69 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، غدام (خوراک دام پارس) و سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در روزی که شاخص کل بیشترین صعود در 17 روز کاری گذشته را ثبت کرد، شاخص هم وزن نیز بیشترین میزان رشد در 88 روز گذشته –از 19 بهمن سال 99 به این سو- را داشت.

از طرفی رقم مازاد عرضه بازار 33 درصد کاهش یافت و ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات به 821 میلیارد تومان رسید که بالاترین رقم در 16 روز معاملاتی گذشته از 8 خرداد تا کنون است.  از سوی دیگر روند خروج سهام داران پس از 10 روز متوقف شد و 239 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

اولین روز معاملاتی تیر ماه یک اتفاق مهم دیگر هم داشت. پس از 4 ماه تعداد نمادهایی که رشد قیمت داشتند از نمادهای قرمزپوش بیشتر شد. پس از 84 روز کاری، از 25 بهمن سال 99 به این سو، سمت صعودی بازار از سمت نزولی بورس بزرگ‌تر شد. 

دیروز شاخص کل برای چهارمین روز پیاپی صعود کرد و با قرار گرفتن در رقم یک میلیون و 186 هزار واحد از سطح حمایت یک میلیون و 170 هزار واحدی بالاتر آمد. پس از آن که در معاملات روز 8 خرداد شاخص از سطح حمایت یک میلیون و 130 هزار واحد عبور کرد 16 روز کاری را بالاتر از این سطح گذراند و دیروز توانست نه تنها سطح حمایت یک میلیون و 170 هزار واحد را پس بگیرد بلکه 16 هزار واحد بالاتر از آن بایستد. تحلیل‌گران تکنیکی سطح حمایت بعدی را یک میلیون و 210 هزار واحد تخمین می‌زنند. با توجه به روندهای درونی بازار به نظر می‌رسد شاخص توان رسیدن به کانال بالاتر را دارد.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید