کاهش شدیداختلاف نرخ سنا و بازار آزاد برای دلار و یورو

دلار و طلای جهانی به کمک سکه آمدند

کدخبر: ۴۲۰۸۹۸
اقتصادنیوز: امروز 31 خرداد 1400 قرار گرفتن درهم بالای مرز حساس به رشد قیمت دلار کمک کرد و قیمت سکه امامی تحت تاثیر رشد قیمت طلای جهانی و دلار بخشی از افت ابتدای هفته را جبران کرد.
دلار و طلای جهانی به کمک سکه آمدند

به گزارش اقتصادنیوز  دلار آمریکا عصر دیروز زیر مرز حساس 23 هزار و 800 تومانی قرار داشت.با این حال صبح امروز معاملات دلار از 23 هزار و 880 تومان کلید خورد. در ادامه امروز دلار در طول معاملات مسیر افزایشی را در پیش گرفت و به23 هزار و 930 تومان رسید. تحلیل‌گران پیش از این عنوان کرده بودند که اگر درهم بالای مرز 6 هزار و 550 تومان قرار بگیرد می‌تواند به رشد دلار کمک کند. قیمت درهم امارات امروز را با قیمت 6 هزار و 580 تومان آغاز کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 6 هزار و 560 تومان قرار داشت. در نتیجه احتمالا نوسان درهم بالای مرز اشاره شده به رشد دلار کمک کرده است.

N2

افزایش قیمت سکه امامی

سکه امامی عصر دیروز مرز حساس 10 میلیون و 200 هزار تومان را از دست داده و روی 10 میلیون و 180 هزار تومان ایستاده بود. سکه که در شروع هفته به واسطه افت قیمت طلای جهانی کاهش قیمت شدیدی را به ثبت رسانده بود، امروز روند فلز گرانبها را زیر نظر داشت. قیمت طلا در نخستین روز کاری هفته بازارهای جهانی روند افزایشی را پیمود. قیمت سکه به افزایش قیمت طلا و رشد قیمت دلار واکنش نشان داد و بالا رفت. سکه مرز 10 میلیون و 200 هزار تومان را پس گرفت و تا 10 میلیون و 380 هزار تومان نیز رسید. سکه معاملات امروز را با قیمت 10 میلیون و 330 هزار تومان به پایان رساند.

همگرایی قیمت دلار و یورو در سامانه سنا و بازار آزاد

امروز قیمت‌ دلار و یورو در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد نسبت به روز گذشته رشد کرد. عرضه دلار متشکل تقریبا با دیروز برابر بود و با وجود افزایش قیمت‌ها اندازه شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد برای دلار و یورو کوچک شد. شکاف بین نرخ یورو سنا و بازار آزاد در روز گذشته نیز بسیار کوچک و به نوعی سومین رکوردی بود که از هفتم فروردین ثبت شده بود. امروز اندازه این شکاف از دیروز نیز کوچکتر بود و جای آن را گرفت.

J2

به طور خلاصه در معاملات امروز قیمت دلار با همراهی درهم و قرار گرفتن آن بالای مرز حساس رشد کرد و به مرز 24 هزار تومان نزدیک شد، سکه نیز با همراهی طلای جهانی و دلار توانست بخشی از افت قیمت ابتدای هفته را جبران کند. در بازار متشکل عرضه دلار با روز  قبل تقریبا برابر بود و اندازه شکاف بین نرخ سنا و بازار آزاد برای دلار و یورو در سطوح بسیار پایینی قرار گرفته است.

J3

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید