نقشه بازار سهام امروز بر مبنای ارزش معاملات؛

افزایش خروج پول حقیقی از بورس

کدخبر: ۴۲۰۵۸۱
روز یکشنبه رقم تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 1658 درصد نسبت به روز گذشته افزایش یافت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد اندک هزار و 689 واحدی به رقم یک میلیون و 163 هزار و 721 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل فرابوس 28 واحد پائین آمد و به رقم 17 هزار و 284 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز از کانال 370 هزار واحدی سقوط کرد و با افت 913 واحدی در سطح 369 هزار و 887 واحدی ایستاد.

افزایش خروج پول حقیقی 

روز یکشنبه برای نهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 545 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز کاری گذشته هزار و 658 درصد افزایش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 154 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، فولاد (فولاد مبارکه) و وملل (موسسه اعتباری ملل) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «شستا»، «فارس» و «نوری» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فملی»، «خودرو» و «خساپا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و غکورش و ولکار در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه‌‌های سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» (مثل فرابورس، بورس، کالا، انرژی، تنوین، امین و تملت) و «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» (مثل شستا، وغدیر، وبانک و وصندوق) افزایش یافت.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 13 هزار و 147 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 11 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 5 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 4 هزار و 641 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 39 درصد کاهش یافت و در رقم 287 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 15 درصد افزایش یافت و هزار و 578 میلیارد تومان شد. 

شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 123 میلیارد تومانی برای دومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، ولکار (لیزینگ کارآفرین) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 64 میلیارد تومانی داشت. پس از سنیر، ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) و خگستر (گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید