شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#نتیجه انتخابات#بازار طلا

واکنش بازار طلا و سکه به نتیجه انتخابات

کدخبر: 420505
اقتصاد نیوز : نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه گفت: عامل نخست کاهش قیمت‌ها، افت قیمت انس جهانی و عامل دیگر کاهش قیمت ارز در داخل کشور است.

به گزارش اقتصادنیوز ، «محمد کشتی‌آرای»  در گفت‌وگو با ایرنا درباره وضعیت بازار سکه و طلا در روزهای آینده، اظهار داشت: اکنون فرصت مناسبی برای تحلیل بازار نبوده و زود است در این مورد صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت طلا و سکه در روز گذشته ناشی از دو عامل  بوده است، اضافه‌کرد: عامل نخست، افت قیمت انس جهانی و عامل دیگر کاهش قیمت ارز در داخل کشور است.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کاهش قیمت ارز به دلیل تحولات سیاسی داخلی و نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بوده و افت حدود ۱۰۰ دلاری قیمت انس جهانی نیز به سبب شرایط اقتصاد جهانی است که باعث شده بازار طلا با کاهش قیمت همراه شود.

وی تاکید کرد: هیچ پیش‌بینی در مورد بازار سکه و طلا نمی‌توان کرد اما انتظار داریم از اواسط هفته، قیمت تغییر کند.

کشتی‌آرای ادامه‌داد: به نظر می‌رسد که به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت‌ها اکنون ثابت بماند و از روز دوشنبه دوباره تغییر کند.

به گزارش ایرنا، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (شنبه) در بازار تهران با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته (پنجشنبه، ۲۷ خردادماه) به رقم ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد.

همچنین نیم‌سکه بهار آزادی پنج‌میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هم ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلا نیز نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۶ هزار تومان رسید.

قیمت مثقال طلا نیز چهار میلیون و ۴۹۰ هزار تومان شد.

همچنین هر اونس جهانی طلا نیز امروز یک‌هزار و ۷۶۴ دلار و ۷۸ سنت فروخته شد.