شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#تامین اجتماعی
پرداخت وام به تعداد بیشتری از بازنشستگان؛

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی

کدخبر: 420512
اقتصاد نیوز : معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ثبت نام وام بازنشستگان تحت پوشش این سازمان به زودی آغاز می شود، گفت: در سال جاری به تعداد بیشتری از بازنشستگان وام پرداخت می شود.

به گزارش اقتصادنیوز ، عادل دهدشتی در گفتگو با مهر در مورد وام بازنشستگان تأمین اجتماعی، افزود: در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۸ نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی اختصاص پیدا کرده بود.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی تاکید کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار بازنشسته از تسهیلات وام قرض الحسنه استفاده کردند و امسال با افزایش میزان اعتبار تعداد افرادی که از این وام بهره‌مند می‌شوند نیز افزایش پیدا می‌کند.

دهدشتی در خصوص مبلغ وام نیز گفت: سال گذشته میزان وام پرداختی بازنشستگان ۳ تا ۵ میلیون تومان بود. امسال هم آمادگی داریم مبلغ وام افزایش پیدا کند و هم افرادی که از وام بهره‌مند می‌شوند، افزایش پیدا می‌کنند.

وی گفت: ثبت نام وام ضروری بازنشستگان به زودی به صورت غیر حضوری آغاز می‌شود و بر اساس تعداد بازنشستگان هر استان، سهمیه استان‌ها خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی همچنین در پاسخ به این سوال که چرا به بازنشستگان بالای ۷۰ سال وام پرداخت نمی‌شود، افزود: جلساتی را با بانک عامل برگزار کرده‌ایم و قرار است ساز و کاری را مشخص کنیم تا بتوانیم این مشکل را حل کنیم.

دهدشتی گفت: عدم پرداخت وام به بازنشستگان بالای ۷۰ سال‌، ضوابط بانک است اما امیدواریم بتوانیم پیش‌بینی‌هایی را برای پرداخت وام و رفع مشکل این افراد انجام دهیم.