روحانی: مردم فردا پای صندوق های رأی بروند / بدخواهان مایلند صف های انتخابات خلوت باشد

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز (پنجشنبه) و در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت بهداشت‌درمان و آموزش پزشکی و شهرداری تهران با بیان آنکه  تحول ایجاد شده در بخش سلامت در هشت سال گذشته بی نظیر بوده است، گفت: در هیچ برهه‌ای در تاریخ ایران چنین تحولی در بخش سلامت از نظر مکان، بیمارستان، تخت و تجهیزات، بهسازی و نوسازی در مجموع ایجاد نشده است.

وی با بیان اینکه در طول یک سال گذشته ۱۴ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری رسیده است، افزود: این موضوع در تاریخ کشور بی‌سابقه است.این موضوع کار بسیار بزرگ و عظیمی است و از همه دست‌اندرکاران تشکر کرده و به آنها خسته نباشید می‌گویم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از ایرنا و مهر بخوانید؛

* به همه دست‌اندرکاران می‌گویم که از تبلیغات ناروا نرنجند و از حرف‌های بی‌اساس نگران نباشند؛ دروغ‌ها را باد می‌برد ولی بیمارستان، تخت، پزشک و درمان می‌ماند و مردم در طول سال های آینده شاهد آثار این هشت سال خواهند بود.

* هیچ وقت دروغگو به نتیجه نمی‌رسد و من از خدمات بخش سلامت به ویژه در طول یک سال و چند ماه اخیر که درگیر ویروس کوید-۱۹ بوده‌ایم، خوشحال هستم.

*{ خطاب به مردم ایران}: فردا روز ۲۸ خرداد روز بسیار مهمی است و مجدداً از مردم خواهش می کنم در انتخابات حاضر شوند. به خاطر تجربه ۸ ساله ای که خودم داشته ام و به این جایگاه ریاست جمهوری واقف و آگاه هستم می گویم رییس‌جمهور برای اینکه بتواند برای حل معضلات و مشکلات داخلی و همچنین مسائل بین‌المللی با قدرت و توان بیشتر کار و فعالیت کند، آرای مردم و حضور آنان بسیار تاثیرگذار است.

* اینکه مردم در جمعیت پایینی پای صندوقهای آرا باشند یا اینکه در جمعیت بالا شرکت کنند، بسیار مهم است. همه فردا باید به وظیفه خود عمل کنیم و پای صندوقهای آرا برویم.

* ممکن است گله هایی در ذهن‌ها باشد اما برای فردا نباید این گله ها را مدنظر قرار دهیم. اینکه بگوییم فلان کس مد نظر ما بود و در لیست نیست ممکن است. اما کسی که به فرد مورد نظر نزدیک‌تر بود و در این لیست در جلوی صندوق‌ها هست را انتخاب کنیم و  رای بدهیم.

*  رفتن پای صندوق ها امر مهمی است، نباید کار یک جمعیت یا نهاد ما را از این وظیفه بزرگ ملی و قانونی مان باز دارد و همه باید جبران کنیم. اگر هفته های گذشته کمی فضای انتخابات سرد بود و شرایطی که وجود داشت نتوانست فضای گرمی به وجود بیاورد مردم خودشان می‌توانند جبران کنند.

* از مردم عزیز می خواهم امروز و امشب تصمیم بگیرند و امشب را شب قدر خود بدانند و فردا پای صندوق های رای بروند و فردا در سراسر کشور ببینیم که جمعیت زیادی در پای صندوق ها هستند.

* از مردم می‌خواهم فردا فضا را گرم کنیم چون بسیاری از دشمنان و بدخواهان ما در سراسر دنیا مایلند صف های انتخابات خلوت باشد. نگذاریم آرزوی آنها تحقق یابد و امیدوارم که بتوانیم انتخاباتی شکوهمند برگزار کنیم و ۲۸ خرداد با زیبایی به عنوان یک ورق زرین دیگر در اوراق تاریخی و تاریخ انقلاب ما ثبت شود و همه به وظیفه خود عمل کنیم.

[روحانی: از تبلیغات و حرف‌های بی‌اساس ناراحت نشوید، دروغ‌ها را باد می‌برد]

* از خدماتی که در بخش سلامت برای مردم صورت گرفته است خوشحال هستم و مخصوصاً در این یک سال و چند ماه که گرفتار بیماری‌کرونا بودیم و مشکلات ما دو چندان شده بود.

*{ در جریان افتتاح بیمارستانی در تبریز به نام آیت الله مدنی}: بنده ارادت ویژه به آیت الله مدنی دارم، سال ۴۶ که بنده در نجف بودم ایشان در منزلشان درس اخلاق داشتند که بنده جمعه‌ها در منزل ایشان حضور پیدا می‌کردم. ایشان شخصیت ویژه‌ای از نظر اخلاقی، زهد و عبادت داشتند.

* خوشحال هستم که این بیمارستان در تبریز به نام این شهید بزرگوار افتتاح می‌شود. هرچه خدمت به استان آذربایجان شرقی بکنیم کم است، چون مردم این استان در تاریخ این کشور از زمان مشروطه تا انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند. اگر حرکت مردم آذربایجان در بهمن سال ۵۶ نبود، معلوم نبود که مسیر انقلاب به کجا می‌رسید.

* مردم آذربایجان شرقی در انقلاب و دفاع مقدس نقش و سهم بزرگی را بر دوش داشتند.

*{ در جریان افتتاح بیمارستانی در استان آذربایجان غربی و شهرستان تکاب}: اینکه در شهرستان تکاب تخت‌های بیمارستانی در اختیار مردم قرار می‌گیرد برای ما بسیار خوشحال کننده است.

* در این ۸ سال بیش از گذشته امکانات و افتتاح‌ها در بخش‌های مرزی و محروم انجام شده است که به معنای عدالت در بخش سلامت است و بسیار اهمیت دارد.

*{ در جریان افتتاح ایستگاه متروی مدافعان سلامت در تهران}: مردم ما قدردان اقدامات شهرداری تهران هستند، خوشحالم که خط هفت مترو افتتاح می‌شود و امیدوارم دولت بتواند خادم خوبی برای مردم باشد.

* لایحه منابع پایدار شهرداری‌ها، از لوایح خوبی بود که دولت ارائه داد که می‌تواند دغدغه‌های شهرداری‌ها را بر طرف کند.

* یکی از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم را  انقلاب در سلامت است. هیچ کس نمی‌تواند این واقعیت را منکر شود حتی بی انصاف ترین انسان هم نمی‌تواند در بخش سلامت چشمانش را ببندد و این همه بیمارستان و تخت‌های بیمارستانی، تجهیزات، پزشک، پرستار و دستگاه‌های تشخیص در سراسر کشور را نبیند و بگوید در سلامت کاری انجام نشده است.

* این از آن حرف‌های بی‌معنا و پوچ و از آن حرف هایی است که برای مردم ما زجرآور است و گوشی که این حرف‌ها را بشنود در روحیه اش حتماً تنفر و زجری از بد اخلاقی ها در جامعه ایجاد می کند.

* طرح تحول سلامت از سال ۹۳ آغاز شد و تا آخر دولت ما ادامه دارد و حتماً امیدوارم که دولت سیزدهم همین مسیر را ادامه دهد چون مسئله سلامت از مسائل زیربنایی کشور است که بخش‌های مختلفی دارد.

* البته بخش اولیه سلامت، نیروی انسانی فداکار است که در کشور داریم و به وجود آن افتخار می‌کنیم. به وجود آنانی که در دوران کرونا برای حفظ سلامت مردم حتی با جان خود دفاع و ایستادگی کرده‌اند، افتخار می‌کنیم و این افتخار بزرگی در دوران کرونا بود که باید از مدافعان سلامت در این روزها بسیار تشکر می شد اما به آن کمتر توجه شد.

* این افراد در این ۱۶ ماه شبانه روز تلاش کردند و دولت و شرکت‌های دانش‌بنیان هم در کنار مدافعان سلامت همه توان خود را به کار گرفتند.

*{ با اشاره به آمار وزیر بهداشت در آغاز جلسه}: اینکه ۵۵۰۰ دستگاه کمک به بیمارستان‌های کشور و  ۴۷۲ دستگاه اکسیژن ساز اضافه شده است، بسیار مهم است. اوایل شیوع کرونا ۲ آزمایشگاه تشخیص مولکولی داشته‌ایم و امروز به ۴۰۰ تا یعنی ۲۰۰ برابر رسیده است.  حتی تخت های ویژه و آی سی یو در این مدت بیش از دو برابر افزایش یافته و کار بسیار بزرگی انجام شده است که قدردان  کادر درمان سلامت هستم و در برابر عظمت آنان خم می شوم و تواضع می‌کنم.

* بیش از یک هزار تخت بیمارستانی در کشور افتتاح و در یک سال ۱۴۰۰ تخت به بیمارستانهای کشور اضافه شده است که در تاریخ کشور ما بی نظیر بود است و حتی در تاریخ کشورهای دنیا این همه تجهیزات، نمونه فراوانی ندارد.

*  بخش بیمارستان مجموعه بسیار مهم در بهداشت، درمان و آموزش است که در این بخش کار بزرگی در این مدت انجام شده است اما مهم است که این مجموعه با استاندارد کافی و دقیق، و مهندسی ساختمان ها و حتی رنگ آمیزی و تجهیزات خوب ساخته شود و حتی پیگیر بودن فضای بیمارستان هم مهم است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.