شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#بانک

سقف تراکنش‌های یک بانک زیاد شد

کدخبر: 419605
اقتصادنیوز :‌بانک مسکن اعلام کرد که سقف مجموع انتقال وجوه ( با مبدا حساب) بانک مسکن با بهره‌گیری از رمز یک بار مصرف تا ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بانک مسکن در یک اطلاعیه سقف تراکنش‌ها در پایا و ساتنا، پرداخت اقساط و انتقال داخل بانکی را منتشر کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است که «با توجه به امکان اختصاص انواع رمز یکبار مصرف (رمزنما، پیامکی، دستگاه )OTP به حساب در درگاه همراه‌بانک و اینترنت‌بانک و ارتقای امنیت درگاه‌های مذکور و همچنین در راستای اجابت درخواست‌های متعدد مشتریان، شعب و مدیریت‌ها مبنی بر افزایش سقف‌های انتقال وجوه در این درگاه‌ها، سقف مجموع مبلغ انتقال وجه (با مبدأ حساب) در درگاه‌های الکترونیکی برای مشتریان حقیقی و حقوقی ایرانی، به صورت روزانه و با استفاده از رمز یکبار مصرف از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ مطابق بیشینه مجاز اعلامی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به میزان ۱۰۰ میلیون تومان اعمال شده است. »

در بخشی از این بخشنامه حداکثر میزان تراکنش انتقال وجه پایا ۱۰۰ میلیون تومان با رمز یکبار مصرف و ۲۵ میلیون تومان بدون رمز یکبار مصرف گزارش شده است. انتقال وجه حسابی داخلی (مسکنی) و انتقال وجه ساتنا نیز روندی مشابه انتقال وجه پایا دارد اما در پرداخت اقساط حسابی، چه با رمز یکبار مصرف و چه بدون آن، سقف انتقال ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

در این بخشنامه تاکید شده است که به منظور بهره‌مندی مشتریان از امکان استفاده از سقف مزبور در هر یک از درگاه‌های اینترنت بانک و همراه بانک، ضمن افزایش حدود و یکسان‌سازی، سقف‌های جدید انتقال وجوه در درگاه‌های مذکور به تنظیم و افزایش یافته است. بدیهی است با توجه به اعمال سقف ۱۰۰ میلیون تومانی روی مبادلات اشخاص، انجام مبادله در هر یک از درگاه‌های الکترونیکی، سقف مجموع و حداکثر مبلغ قابل انتقال در سایر درگاه‌های الکترونیکی را متأثر خواهد ساخت.

علاوه بر این موضوع، در این بیانیه تاکید شده است که مجموع سقف‌های انتقال وجوه بر اساس پارامترهای نوع مشتری (حقیقی/حقوقی)، نوع تراکنش (حسابی/کارتی)، سن مشتری (زیر ۱۸ سال/ بالای ۱۸ سال)، نوع استفاده از حساب برای افراد حقیقی (عادی/تجاری)، دوره (روزانه/ماهانه) برای مشتریان لازم‌الرعایه بوده و بانک رأساً مجاز به اعمال سقف‌های بالاتر نیست.