نمادهای بزرگ بازار سهام روز چهارشنبه؛

افت شاخص بورس همزمان با رشد 108 درصدی تقاضا

کدخبر: ۴۱۹۵۵۷
در روزی که ارزش صف‌های خرید پایانی بازار 108 درصد افزایش یافت تمام شاخص‌های بازار سهام افت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 2  هزار و 458واحدی به رقم یک میلیون و 147 هزار و 669 واحد رسید. همچنین شاخص کل فرابوس 67 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 294 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 2 هزار و 786 واحد افت کرد و در سطح 370 هزار و 585 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 143 روز کاری گذشته از 26 آبان سال 1399 به این سو است.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فملی»، «فارس» و «شستا» بیشترین تاثیر را بر افت شاخص کل داشتند و سه نماد «نوری»، «کگل» و «شپنا» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و ولکار و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، فگستر و رافزا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

خروج پول حقیقی 

روز چهارشنبه برای هفتمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 234میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 55 میلیارد تومان بود. پس از فولاد، وملل (موسسه اعتباری ملل) و شپنا (پالایش نفت اصفهان) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

بورس

گروه‌ سبز بازار

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌ «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» افزایش یافت و نمادهای بزرگ این گروه مثل شپنا، شبریز، شتران، شبهرن، شسپا، شراز، شاوان، ونفت و شپاس سبزپوش شدند.

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 12 هزار و 753 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 15 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 14 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 493 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 108 درصد افزایش یافت و در رقم 329 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد کاهش یافت و هزار و 650 میلیارد تومان شد. بدین ترتیب رقم مازاد عرضه بازار به هزار و 632 میلیارد تومان رسید که کمترین رقم در 55 روز کاری گذشته از 8 فروردین به این سو است.

شرکت لیزینگ کارآفرین (با نماد معاملاتی ولکار) با صف‌ خرید 94 میلیارد تومانی برای پنجمین روز متوالی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از ولکار ، نوری (پتروشیمی نوری) و شبریز (پالایش نفت تبریز) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 70 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و ثنوسا (نوسازی و ساختمان تهران) بیشترین صف فروش را داشتند.

 

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید