شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#اصولگرا#قوه قضاییه#رئیسی

محسن رضایی: اصولگرا نیستم/ رئیسی در قوه قضاییه بماند/ کنار نمی روم

کدخبر: 419465
اقتصاد نیوز : نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر لازم باشد رفراندوم برگزار می کنم، گفت: رهبر انقلاب فردی تحول خواه و انقلابی است، پس اصلاح از درون قدرت امکانپذیر است.
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محسن رضایی بامداد چهارشنبه در جریان گفت و گو در یک اتاق کلاب هاوس درباره برگزاری رفراندوم گفت:  هر پیشنهادی که من میدهم را اگر ایشان منطقی بدانند، ما میتوانیم از راس تا ذیل را اصلاح کنیم.  اگر نیاز به رفراندوم هم باشد، با هماهنگی رهبر انقلاب آن را انجام می دهیم اما من فکر می کنم با انجام اصلاحات، مشکلات رفع می شود تا نظام تقویت شود و مردم راحت تر زندگی کنند.

وی گفت: اصولگرا نیستم؛ من انقلابی‌ام؛ اصولگراها آمدند با ما ائتلاف کردند. در زمان امام هم اصلاح طلبان آمدند با ما ائتلاف کردند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری توضیح داد: از افرادی مثل علی لاریجانی و بخش عمده‌ی افرادی که از فیلتر شورای نگهبان رد نشدند، در دولتم استفاده خواهم کرد.

رضایی درباره فیلترینگ تاکید کرد: چرا باید فیلترینگ انجام شود؟ ما هرلحظه از فضای مجازی استفاده کنیم از کشورهای دیگر جلو می افتیم. اما این به معنای مدیریت بر آن نیست.

وی ادامه داد: من چرخش نکردم. من از هر دو جناح استفاده خواهم کرد و ایده من دولت شایستگان است. اولین فرد سیاسی هستم که گفتم اهل سنت باید در کابینه من باشد و این را با جرات اعلام کردم.  برخی رادیکال ها را جناح ها باید کنار بزنند.  من معتقدم دولتی که تشکیل می دهم، باوجود رییسی ‌در قوه قضاییه و قالیباف در مجلس علاوه بر ویژگی خودمان، باید در این ۸ سال ایران را از مشکلات عبور دهیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: در مذاکره با آمریکا؛ کجا آمریکا صادقانه پا جلو گذاشتند که جمهوری اسلامی قدمی برنداشته است؟  آمریکا نه اوباما است و نه ترامپ است.  برجام را حل می‌کنم و جلو می‌برم.  یک سرباز وطن پایش نمی‌لرزد، اگر هر یک از نامزدها می‌توانست دغدغه‌های اقتصادی من برای کشور را رفع کند، کاندیدا نمی‌شدم.

رضایی تصریح کرد: یکی از ابعاد اصلاح از درون قدرت، اصلاح نحوه بررسی و احراز صلاحیت نامزدها در شورای نگهبان است. شورای نگهبان در بررسی احراز صلاحیت‌ها نیاز به ابزارهای جدید و تخصصی دارد.

وی با بیان اینکه FATF باید بعد از رفع تحریم ها تصویب شود  اظهار کرد: عدم تصویب اف ای تی اف به خاطر کم کاری های دولت است.  اعضای مجمع تشخیص به خاطر ابهاماتی که وزارت خارجه پاسخ نمی دهد هنوز آن را تصویب نکرده اند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: یارانه ۴۵۰ هزار تومانی همان ۲۰ دلار یارانه ۴۵ هزار تومانی است و کاری که ما کردیم همان ۲۰ دلار است که حکومت باید به مردم بدهد.  با یک مدیریت کوچک در جلوگیری از هدر رفت سوخت در پالایشگاه ها و کامیون های حمل سوخت و...، بخش زیادی از هزینه این ۴۵۰ هزار تومان جبران می شود.

وی گفت: خیلی بهتر است که آقای رییسی در قوه قضاییه باشد، من در دولت و آقای قالیباف در مجلس، بهترین مدل همکاری اتفاق خواهد افتاد و من به هیچ‌وجه کناره‌گیری نمی‌کنم.