شهرخبر

وزش باد شدید و رعدوبرق در این چند استان

کدخبر: 419473
اقتصاد نیوز : سازمان هواشناسی با هشدار نسبت به امواج ۲.۵ متری در سواحل جنوبی کشور از بارش‌های پراکنده در برخی مناطق طی امروز و فردا خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز ،  بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های گیلان و مازندران و برخی مناطق از ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان در بعدازظهر و اوایل شب رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق پیش بینی شده است.

فردا در برخی مناطق گیلان و مازندران بارش پراکنده و در برخی مناطق ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب کرمان و شمال شرق هرمزگان در بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر گاهی رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و رعدوبرق روی می‌دهد. روز جمعه برای برخی مناطق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی شنبه و یکشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده پیش بینی می‌شود.

 از امروز تا شنبه آینده در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق باعث خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می‌شود. همچنین تا شنبه در مناطقی از ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد شدید روی می‌دهد که در برخی مناطق احتمال خیزش گرد و خاک یا غبارآلود شدن هوا وجود دارد.

 از امروز تا پایان هفته خلیج‌فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان و روزهای جمعه و شنبه هفته آینده دریای خزر مواج خواهد بود.

امروز حداکثر دما هوا در تهران 37 درجه با وزش باد جنوب-جنوب شرقی 9 تا 17 کیلومتری بر ساعت پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: وزش باد شدید و مواج شدن دریا

زمان شروع: بعدازظهر چهارشنبه 1400/03/26

زمان پایان: پنجشنبه 1400/03/27

نوع مخاطره: افزایش ارتفاع موج در سواحل یک و نیم متر تا 2 و در فراساحل 2 تا 2.5 متر

منطقه اثر: خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر

اثر مخاطره: احتمال غرق شدن شناگران و قایق های کوچک و احتمال آسیب دیدن شناورهای سبک، نیمه سنگین، قفس ها و تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت های دریایی در ساحل و فراساحل.

توصیه: ممنوعیت در شنا، محدودیت تردد قایق های کوچک و شناورهای سبک و سنگین صیادی و رعایت احتیاط در صنایع فراساحل.