شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#وام ودیعه مسکن

جزییات تازه از وام ودیعه مسکن

کدخبر: 419444
اقتصادنیوز : معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نظام بانکی مکلف شده تا پایان آذر ماه تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان ، با بیان اینکه، مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص وام ودیعه مسکن و همچنین سامانه ملی املاک و اسکان پس از بررسی در جلسات مختلف به تصویب رسید، گفت: ستاد ملی مقابله با کرونا با پرداخت وام ودیعه مسکن و افزایش ۲۰ میلیون تومانی آن برای شهر تهران موافقت کرد.

او ادامه داد: بر همین اساس، برای مستاجران واجد شرایط در تهران ۷۰ میلیون تومان، برای کلانشهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت ۴۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۲۵ میلیون تومان وام ودیعه مسکن پرداخت می‌شود.

مکان

مبلغ وام ودیعه

 تهران

۷۰ میلیون تومان

کلانشهر‌های بالای یک میلیون نفر جمعیت

۴۰ میلیون تومان

سایر شهر‌ها

۲۵ میلیون تومان

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مستاجران واجد شرایط تا پایان شهریور فرصت دارند، نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند، افزود: نظام بانکی کشور هم تا پایان آذر ماه مکلف شده تا تسهیلات ودیعه مسکن را به متقاضیان پرداخت کند.

محمودزاده با بیان اینکه در سال گذشته برای پرداخت تسهیلات وام ودیعه مسکن با مشکل نرم افزاری در ابتدای اجرای کار روبه‌رو بودیم، گفت: در سال گذشته برای انجام این طرح، نرم افزاری وجود نداشت و بعد از تصویب این طرح اقدامات لازم توسط بانک‌ها صورت گرفت.

او ادامه داد: مدت زمان ثبت نام در طرح مسکن ملی بسیار کم بود که امسال با پیگیری‌های انجام شده، زمان آن را تا شهریور ماه تمدید کردیم تا برخی از مشکلات در این زمینه رفع شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: بعد از بررسی‌های لازم توسط کارشناسان، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند تسهیلات خود را تا آذرماه دریافت کنند.

محمودزاده همچنین درباره مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازار اجاره هم گفت: طبق این مصوبه قرارداد‌های اجاره اتوماتیک به مدت یک سال دارای اعتبار است و میزان اجاره نیز به عنوان سقف حداکثری مجاز، نه به صورت اجباری همان میزان سال گذشته تعیین شده است.

او اضافه کرد: حداکثر افزایش مبلغ اجاره بها یا مبلغ رهن برای این قرارداد‌ها در کلانشهر تهران تا سقف ۲۵ درصد و در سایر کلانشهر‌ها تا سقف ۲۰ درصد و برای سایر مناطق شهری کشور تا سقف ۱۵ درصد خواهد بود.

مکان

حداکثر افزایش مبلغ اجاره بها

کلانشهر تهران

تا سقف ۲۵ درصد

سایر کلانشهر‌ها

تا سقف ۲۰ درصد

سایر مناطق شهری کشور

تا سقف ۱۵ درصد

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص افزایش مدت‌زمان ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی تمامی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در این باره، اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ثبت اطلاعات ملی و سکونتی سرپرستان خانوار در سامانه ملی املاک و اسکان به نشانی http://amlak.mrud.ir تا پایان مهرماه امسال تمدید شد.

این مقام مسئول در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه تمامی سوالات و ابهامات در خصوص ثبت اطلاعات سکونتی و ملکی در سامانه ملی املاک و اسکان برطرف شده، این مدت قابل تمدید نیست.