بوسه‌خداحافظی قیمت سکه به صعود

شکست خطوط حساس در بازار سکه

کدخبر: ۴۱۸۴۸۹
اقتصاد نیوز: قیمت سکه زیر خطوط حساس بازار حرکت می کند. به همین دلیل فعالان بازار سکه تصور می کنند اگر قیمت دلار در کانال 24 پیش روی نکند شانسی برای صعود سکه نیست زیرا تقاضا در بازار کم است و قیمت طلا نیز زیر 1900 دلار بسته شد.
شکست خطوط حساس در بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، نبود تقاضای موثر در بازار سکه،‌ کار دست این فلز گران بها داد. روز جمعه، در معاملات پشت خطی، فلز گران بهای داخلی در مقطعی حتی نوسان زیر حمایت ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را تجربه کرد. در صورتی که سکه زیر این محدوده باقی  بماند، حمایت ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار فلز گران بهای داخلی فعال خواهد شد.

«اقتصاد نیوز» سه شنبه هفته گذشته از نشانه های ضعف تقاضا در بازار سکه خبر داد و پس از آن، قیمت فلز گران بهای داخلی یک روز افزایش قیمت را تجربه کرد،‌ ولی در روزهای بعد به یکباره با سیر فروش ها،  قیمت سکه دو حمایت مهم را از دست داد. اولین حمایت  محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود و دومی، محدوده۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی.

سکه حباب

در بازار پشت خطی،‌ سکه بازان سعی کردند که قیمت سکه را به بالای محدوه ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برگردانند،‌ با این حال،‌ در صورت ادامه افت دلار،‌ کار سکه برای رشد قیمت دشوار خواهد بود.

معامله گران فنی اعتقاد دارند هر هرکتی زیر سطح 10 میلیون و 700 هزار تومان پولبک به حساب می آید پولبک یک تغییر جهت موقت است. در این پدیده قیمت یکبار سطح قبلی را لمس می کند و روند خود را تغییر می دهد. به همین دلیل به پولبک بوسه خداحافظی نیز می گویند. از دیدگاه معامله گران فنی اگر مقاومت 10 میلیون و 700 هزار تومان نشکند بازار سکه وارد فاز نزولی می شود.

سکه پشت خطی2

فشار طلا به بازار سکه

اونس طلا روز جمعه کاهش پله پله ای را تجربه کرد و حتی به سوی محدوده هزار و ۸۷۰ دلار قدم برداشت. در این شرایط می توان گفت که آخرین امید سکه بازان روند امروز بازار دلار است. حرکت اسکناس آمریکایی به سوی کانال ۲۴ هزار تومانی می تواند فلز گران بهای داخلی را از دایره نزول خارج کند. با این حال، دیروز در بازار پشت خطی، اسکناس آمریکایی روند نزولی داشت و همین مساله انتظارات بازیگران بازار سکه را تحت تاثیر قرار داده بود.

سکه

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید