واکنش قیمت دلار به ابقای تحریم ها

جوسازی آمریکایی در بازار ارز

کدخبر: ۴۱۷۹۱۳
قیمت دلار پس از مخابره سخنان وزیر خارجه آمریکا در صورت خصوص باقی مانده تحریم ها یک کانال بالا رفت. قیمت دلار در حالی وارد کانال 24 شد که دولت وعده پایین آمدن آن تا مرز 15 هزار تومان را داد.
جوسازی آمریکایی در بازار ارز

به گزارش اقتصادنیوز، در صورت احیای توافق هسته‌ای ایران "صدها تحریم" علیه ایران همچنان باقی می‌ماند. این بخش از صحبت های وزیر امور خارجه آمریکا در بازار پشت خطی دلار، مورد توجه معامله گران قرار گرفت و موجب شد که میزان خریدها تا حدی افزایش پیدا کند. قیمت دلار که بعدازظهر دیروز در مقاطعی زیر مرز ۲۴ هزار تومانی نوسان کرده بود، در معاملات پشت خطی دیشب بالای محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومانی مورد معامله قرار گرفت. با این حال، تا زمانی که قیمت دلار بالای ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان تثبیت نشده است، دشوار است که تقاضای جدیدی وارد بازار شود. به این ترتیب، می توان گفت، در بازار روز جاری، معامله گران در ابتدا سعی خواهند کرد که واکنش دلار به سطح ۲۴ هزار و ۲۰۰ تومان را بررسی کنند.

دلار پشت خطی

واکنش بازار ارز به اخبار منفی

برخی معامله گران عنوان می کنند که قیمت دلار دلار در روزهای اخیر به اخبار منفی با شدت بیشتری در مقایسه با اخبار مثبت واکنش نشان داده است.  به عنوان مثال، شماری از معامله گران عنوان کرده اند که بازار ارز نسبت به صحبت های سخنگوی دولت، واکنش کاهشی معناداری نداشت ولی بلافاصله نسبت به صحبت های منفی وزیر امور خارجه آمریکا واکنش افزایشی کانالی نشان داد. ربیعی دیروز عنوان کرده بود که از نگاه کارشناسان ارزش دلار بین ۱۱ تا ۱۷ هزار تومان است. در واکنش به این اتفاق دلار به صورت کوتاهی زیر محدوده ۲۴ هزار تومان معامله شد. با این حال، به سرعت به کانال ۲۴ هزار تومانی بازگشت و دیشب نیز به بالای محدوده ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومانی رسید. از نگاه برخی فعالان توجه بیشتر به اخبار منفی به معنای آن است که بازار آمادگی بیشتری برای رشد قیمت دارد. به بیان دیگر، ظرفیت خبری کاهشی بازار کاهش یافته است،‌ ولی گنجایش افزایش قیمت دلار نیز وجود ندارد. البته تمام این معادلات را لغو تحریم های نفتی و بانکی می تواند جا به جا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید