رصد بازار خودروهای داخلی؛

سردرگمی بازار خودرو بین وین و تهران+ جدول قیمت

کدخبر: ۴۱۶۶۱۶
اقتصادنیوز: بازار خودرو دومین هفته خرداد1400 را با رشد 500 هزار تا پنج میلیون تومانی قیمت به پایان رساند. روندی که از نوسان 2.5 درصدی در بازار خودروهای پرطرفدار در این مدت حکایت دارد.
سردرگمی بازار خودرو بین وین و تهران+ جدول قیمت

به گزارش اقتصادنیوز «ریز نوسان های قیمت دلار» و «سردرگمی سیاسی» عواملی هستند که این روزها بازار خودرو را تحت تاثیر خود قرار داده اند. آغاز ماراتن دوره سیزدهم ریاست جمهوری در کنار انتظار برای مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای موجب شده تا بازار خودرو این روزها طعم و بوی سیاست به خود گیرد، بطوریکه با کوچکترین تغییری در این بخش‌ها موجب نوسان قیمت خودرو شده و بازار تکان می خورد، با این شرایط می توان گفت قیمت در بازار خودرو بین وین و تهران حرکت می کند.

از سوی دیگر نوسان دائمی قیمت دلار در بازار نیز سردرگمی هرچه بیشتر خریداران را به همراه داشته، بطوریکه در حال حاضر خرید و فروش در بازار بسیار محدود صورت می گیرد و به گفته فعالان بازار خودرو در حال حاضر بیشتر معاملات از سوی خریداران واقعی صورت می گیرد و سرمایه گذاران فعلا از بازار خودرو خارج شده اند.

روند بازار خودرو

براساس ارزیابی های صورت گرفته بازار خودروهای پرطرفدار داخلی دومین هفته خرداد ماه را با رشد قیمت پشت سرگذاشتند. براساس ارزیابی های صورت گرفته در مدت زمان مورد بررسی پژو «206 تیپ 2» با رشد 5 میلیونی و «سمند LX» با رشد 4 میلیونی بیشترین رشد قیمت را نسبت به هفته قبل به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر «سمند LX با موتور EF7» و «تیبا صندوقدار» نیز با رشد دو میلیونی قیمت در بازار عرضه شدند. سایر خودروهای پرطرفدار در بازار نیز با رشد 1.5 میلیون تا 500 هزار تومان این هفته را به پایان رساندند.

قیمت کوییک در بازار خودرو

با توجه به وضعیت بازار این سوال مطرح می شود که خانواده «کوییک» این هفته در میان محصولات سایپا چه روندی داشته اند؟ براساس ارزیابی بازار، «کوییک معمولی» در هفته سپری شده  رشد 1.5 میلیونی قیمت را تجربه کرد و در بازار 150 میلیون تومانی شد. اما «کوییک R» نیز  رشدی 500 هزار تومانی را ثبت کرد و در بازار با قیمت 156 میلیون تومان این هفته را به پایان رساند.

شاهین 14

قیمت «شاهین» در بازار خودرو

از دیگر محصولات سایپا می توان به خودرو «شاهین» اشاره کرد که اواخر سال گذشته به تعداد محدود و به صورت نمادین به خریداران این خودرو تحویل شد. شرکت سایپا در آن زمان قیمت 268 میلیون تومان را برای این خودرو تعیین کرد، اما براساس قیمت های جدید اعلامی از سوی شرکت های خودروساز قیمت کارخانه ای شاهین  به 291 میلیون تومان رسید و رشدی 23 میلیون تومانی را تجربه کرد. به گفته فعالان بازار خودرو هنوز قیمت بازاری این خودرو مشخص نیست و این افزایش تنها به قیمت کارخانه ای این خودرو باز می گردد.

قیمت محصولات پژو در بازار

براساس رصد بازار، خودرو پرطرفدار این شرکت یعنی 206 تیپ 2 که بیشترین رشد قیمت در این هفته داشت با رشدی 5 میلیونی قیمت آن به 205 میلیون تومان رسید.  

ارزیابی صورت گرفته از بازار نشان دهنده آن است که تیپ 5 این خودرو نیز در هفته سپری شده با رشد یک میلیونی به 259 میلیون تومان رسید. اما با ارزیابی بازار خودرو می توان گفت «پژو 206 صندوقدار» دیگر محصول خانواده 206 که همواره توانسته نظر خانواده ها را به خود جلب کند، در بازار در محدوده قیمتی 246 میلیون تومان قیمت خورد و رشد یک میلیونی قیمت در بازار داشت.

پژو 14

قیمت خانواده سمند در بازار

در میان محصولات ایران خودرو «سمند LX» در  هفته سپری شده با رشد چهارمیلیونی قیمت  در بازار عرضه شد و قیمت آن به بیش از 192 میلیون تومان رسید. اما «سمند lx با موتورEF7» نیز این هفته رشدی دو میلیون تومانی را تجربه کرد و در بازار با قیمت 201 میلیون تومان معامله شد.  «سورن» هم از رشد یک میلیونی قیمت جا نماند و هفته سپری شده را با قیمت 242 میلیون تومان به پایان رساند. 

سمند 14

قیمت تیبا در بازار

از دیگر محصولات بازار پرتیراژ ها می توان به «تیبا صندوقدار» اشاره کرد؛ ارزیابی بازار خودرو نشان می دهد که این خودرو این هفته رشد دو میلیون تومانی قیمت داشت و با قیمت 128 میلیون تومان در بازار معامله شد. قیمت «تیبا2» معمولی نیز با رشدی  1 میلیونی در هفته جاری در بازار به 136 میلیون تومان رسید.

 اما ساینا که به لحاظ قیمتی و حتی فرمی هم تراز تیبا است از دیگرخودروهایی است که در این هفته رشد 1.5 میلیونی قیمت داشته است. براساس ارزیابی بازار ساینا درهفته سپری شده ببدون تغییر و با قیمت  143 میلیون تومان در بازار معامله شد.

تیبا 14

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید