گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار سهام؛

بورس تهران، سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت

کدخبر: ۴۱۶۵۵۸
اقتصادنیوز: امروز 12 خرداد 1400 پس از دور روز بار دیگر شاخص بورس صعود کرد و نقشه بورس سبزپوش شد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 8 هزار و 190 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 148 هزار واحد رسید تا هفته را صعودی به پایان ببرد و سهام داران با امیدواری به استقبال تعطیلات بروند.  

بورس

صعود تمام شاخص‌ها

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی 3 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز سه‌شنبه 8 هزار و 190 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 148 هزار و 665 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 660 واحد نسبت به روز گذشته بالا آمد و در رقم 382 هزار و 36 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 15 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 6963 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 188 نماد رشد قیمت داشتند که 145 نماد بورسی و 43 نماد فرابورسی بودند. همچنین 229 نماد کاهش قیمت داشتند که 151 نماد بورسی و 78 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 41 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

کاهش خروج پول حقیقی 

روز چهارشنبه شاهد تداوم خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما این روند برای دومین روز پیاپی نزول شد و رقم خروج پول حقیقی به 92 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام بنو (بیمه تجارت نو)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 97 میلیارد تومان بود. پس از بنو، وپاسار (بانک پاسارگاد) و بپاس (بیمه پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

همچنین نمادهای شپنا (پالایش نفت اصفهان)،‌ غکورش (صنایع غذایی کورش) و ذوب (ذوب آهن اصفهان) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فولاد»، «شپنا» و «فارس» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. شتران، وغدیر،‌ خودرو، فملی،‌ نوری، شستا، شبندر، وتجارت، خساپا و برکت دیگر نمادهای بزرگ سبزپوش بودند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس غکورش صدرنشین است و غزر و شپنا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، چخزر و غگیلا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 19 درصد کاهش یافت و در رقم 3701 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 3 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 544 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 44 روز کاری گذشته از 14 فروردین تاکنون است.

همانند روزهای گذشته شرکت صنایع غذایی کورش (با نماد معاملاتی غکورش) با صف‌ خرید 147 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از غکورش، برکت (داروسازی برکت) و فگستر (گسترش صنایع روی ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 104 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا،  بنو (بیمه تجارت نو) و خزر (فنرسازی زر) و  بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 7 هزار و 15 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 2 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 48 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 4 هزار و 499 میلیارد تومان رسید. این رقم بیشترین ارزش معاملات خرد سهام در میان چهارشنبه‌های سال 1400 است. 

پالایشی‌ها صدرنشین جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 214 میلیارد تومان بود.

پس از شپنا، شبندر بیشترین ارزش معاملات را داشت و بنو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن شتران و فولاد در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

خودرویی‌ها در صدر جدول حجم معاملات

در جدول حجم معاملات امروز نیز سایپا با تعداد 438 میلیون و 657 هزار و 413 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خگستر تعلق داشت. خبهمن و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید