قیمت بیت کوین و اتریوم افزایش یافت

واکنش دلار و طلا به اقدامات اخیر دموکرات‌ها

کدخبر: ۴۱۶۵۴۶
اقتصادنیوز: تحلیل‌گران معتقدند دموکرات‌ها بدون داشتن رای جمهوری‌خواهان نیز برنامه‌های فراساختاری را جلو می‌برند، در نتیجه دلار بیش از این تضعیف می‌شود و طلا به این مسئله واکنش مثبت نشان خواهد داد.
واکنش دلار و طلا به اقدامات اخیر دموکرات‌ها

به گزارش اقتصاد نیوز طلای جهانی در معاملات روز گذشته به زیر 1900 دلار کشیده شد و معاملات روز چهارشنبه را از حوالی قیمت 1898 دلار آغاز کرد. قیمت طلا در ادامه معاملات افزایش یافت و دوباره بالای 1900 دلار ایستاد. بازگشت طلا به بالای 1900 دلار در حالی اتفاق افتاد که تغییرات شاخص دلار مثبت بود و بازدهی اوراق قرضه ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا افت کرد، شاخص دلار بالای 90 قرار دارد و بازدهی اوراق ده‌ساله خزانه‌داری بالای مرز حساس 1.6 درصدی نوسان می‌کند.

تحلیل‌گران این امر که قیمت طلا در هفته‌های اخیر بالای مرز 1900 دلار قرار گرفته است را ضعیف شدن دلار عنوان می‌کنند و تضعیف دلار را نیز با سیاست‌های انبساطی مالی دولت بایدن و هزینه‌های فراساختاری مرتبط می‌دانند. تحلیل‌گران می‌گویند: "در حال حاضر صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه دموکرات‌ها این برنامه‌های فراساختاری را بدون حمایت جمهوری‌خواهان پیش می‌برند، اگر چنین حرفی درست باشد ارزش دلار بیش از این نیز افت خواهد کرد. هرچقدر هزینه شود و هر چقدر بدهی ایجاد شود، بر ارزش دلار تاثیر منفی می‌گذارد و این چیزی است که ایالات متحده در حال حاضر شاهد آن است." این اظهارات در حالی است که برخی مقامات فدرال رزرو معتقدند تورم گذرا است و بازار کار آمریکا از آنچه به نظر می‌رسد قوی‌تر است. بانک مرکزی اروپا نیز گفته که بازسازی اقتصادی سریع‌تر از انچه انتظار می‌رفت در حال پیشرفت است. در صورت صحت این ادعاها فرصت طلا برای بهره‌گیری از موقعیت تورمی ایجاد شده محدود خواهد بود.

روند قیمتی بیت کوین و اتریوم در 24 ساعت گذشته

بیت کوین

بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 37 هزار و 372 دلار و کمترین قیمت آن 35 هزار و 787 دلار ثبت شده و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در ساعت 13 و 40 دقیقه به وقت ایران 696 میلیارد دلار است. بازدهی بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بود، اما قیمت آن نسبت به زمان مشابه هفته گذشته کاهش داشت.

اتریوم در 24 ساعت گذشته بین 2 هزار و 531 دلار و 2 هزار و 708 دلار نوسان کرد. سرمایه بازار اتریوم 312 میلیارد دلار است و این ارز دیجیتال بازدهی مثبت در 24 ساعت گذشته و بازدهی منفی در هفت روز گذشته را به ثبت رسانده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید