گزارش نیمروزی از بازار ارز و سکه

بازار ارز متشکل مانع صعود قیمت دلار

کدخبر: ۴۱۶۲۹۸
دلار آمریکا در روز سه‌شنبه کار خود را با افزایش قیمت شروع کرد، اما روند کاهشی قیمت‌ها در بازار متشکل ارزی در طول معاملات صبح، دلار بازار آزاد را به عقب کشید و مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها شد.
بازار  ارز متشکل مانع صعود قیمت دلار

به گزارش اقتصاد نیوز- دلار آمریکا شب گذشته در واکنش به اظهارنظر عباس عراقچی مبنی بر اینکه احتمال کمی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات در این دور قائل است، در معاملات پشت خطی صعودی شد و تحلیل‌گران احتمال می‌دادند، امروز نیز دلار کار خود را با افزایش قیمت شروع کند و در ادامه روند بازار متشکل قیمت بازار آزاد را نزولی کند.

قیمت دلار آمریکا عصر روز گذشته روی 23 هزار و 750 تومان قرار داشت. دلار معاملات روز سه‌شنبه را با رشد 420 تومانی نسبت به روز گذشته شروع کرد و روی 24 هزار و 170 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در ادامه تغییراتی منفی را ثبت کرد و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 24 هزار و 20 تومان به پایان رساند.در ابتدای نیمه دوم بازار قیمت در زیر مرز 24 هزار نوسان کرد.

با توجه به اینکه قیمت دلار در پایان معاملات نیمه اول روز بالاتر از قیمت عصر روز گذشته قرار گرفت احتمالا تاثیر اظهار نظر عراقچی تا حدی در بازار باقی ماند. البته محتمل است که نوسان قیمت‌ها تحت تاثیر عوامل دیگری نیز صورت گرفته باشد، اما تاثیر اخبار مذاکرات بر نوسان قیمت ارز غیر قابل انکار است.

روند قیمتی بازار متشکل و تاثیر آن بر بازار آزاد

تحلیل‌گران علاوه بر این روند قیمتی دلار در بازار متشکل ارزی و حجم عرضه در این روز را مهم عنوان کرده و معتقد بودند رئیس جدید بانک مرکزی احتمالا با قدرت بیشتری نوسان قیمت ارز را کنترل خواهد کرد. قیمت دلار متشکل در شروع امر نسبت به متوسط روز گذشته 201 تومان افزایش داشت و روی 23 هزار و 305 تومان قرار گرفت. قیمت دلار بازار متشکل در ادامه کاهش یافت و در نهایت معاملات نیمه اول روز را با قیمت 23 هزار و 287 تومان به پایان رساند. افزایش خفیف تر قیمت در بازار متشکل و روند کاهشی آن در طول معاملات صبح احتمالا در تعدیل روند صعودی دلار بازار آزاد و بازگشت قیمت به سمت عقب موثر بود.

سکه و چالش عبور از مرز 10 میلیون و 800 هزار تومانی

ZGZhNg31peeE

قیمت سکه امامی عصر روز گذشته روی 10 میلیون و 645 هزار تومان قرار داشت. قیمت طلای جهانی ساعت 11 و 30 دقیقه صبح سه‌شنبه در حوالی 1916 دلار و قیمت دلار در حوالی 24 هزار و 100 تومان قرار داشت. پیش‌بینی‌ها نسبت به روند آتی طلای جهانی عمدتا مثبت است، اما سطح تقاضا در بازار سکه در هفته‌های اخیر عمدتا پایین بود. حباب منفی سکه این امر را تایید می‌کند. با قیمت‌های داده شده ارزش ذاتی سکه 10 میلیون و 872 هزار به دست می‌آید. سکه برای عبور از مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومانی و حرکت به بالای 11 میلیون تومان در تلاش است، ارزش ذاتی سکه بالای این رقم قرار دارند و تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند، امروز سکه موفق به عبور از مرز 10 میلیون و 800 هزار تومانی و پایدار ماندن بالای این سطح شود. 

سکه معاملات امروز را با قیمت 10 میلیون و 830 هزار تومان آغاز کرد و از مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان عبور کرد، سوال پیش روی فعالان بازار این است که آیا سکه بالای این سطح پایدار می‌ماند و وارد فاز صعودی می‌شود یا خیر؟!

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید