گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلای تهران؛

اصلاح موقت در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۱۶۱۶۵
اقتصادنیوز: پس از دو روز طوفانی، بازار ارز تا ساعت ۶ بعدازظهر امروز 10 خرداد 1400، آرامش نسبی داشت.
اصلاح موقت در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز قیمت دلار در این روز در بازه محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تا ۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان نوسان کرد و کشش خاصی برای رشد قیمت از خود نشان نداد. ساعت ۵ بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در محدوده ۲۳ هزار و ۸۸۰ تومان مورد معامله قرار گرفت که بیش از یک درصد کمتر از روز یک شنبه بود.

پایان هیجانات کنار گذاشتن همتی؟

برخی فعالان عنوان می کردند، نوسان محدود روز دوشنبه نشان می دهد که هیجانات مربوط به کنار رفتن عبدالناصر همتی تخلیه شده است و نوسان گیران دیگر از این سمت نمی توانند، قیمت دلار را دچار  تغییرات خاصی کنند. دلار در واکنش به اخبار پیرامون عزل همتی کانال ۲۴ هزار تومانی را شکست و تا نزدیکی مرز ۲۵ هزار تومانی پیش روی کرد. با این حال، از ظهر یک شنبه بازار در معرض تخلیه هیجان قرار گرفت و سرانجام در روز دوشنبه نیز روز کم نوسانی را به ثبت رساند.  به گفته فعالان، کنار رفتن همتی برای بازار شوکه کننده بود، ولی با توجه به مذاکرات هسته ای در جریان و پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری، معامله گران در خرید دوباره ارز احتیاط کردند.

فرصت دوباره برای ورود به بازار؟

به گفته برخی فعالان، طبیعی بود که بازار پس از رشد بالای هزار و ۵۰۰ تومانی دلار طی ۲ روز ابتدایی هفته در مسیر اصلاح قیمتی قرار بگیرد. از نگاه آن ها، پس از این اصلاح، بار دیگر خریداران وارد بازار خواهند شد و قیمت را به سوی سقف ۲۵ هزار تومانی جلو خواهند برد. یکی از نشانه هایی که افزایشی ها را امیدوار می کند، حمایت از دلار در محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی بود. در کنار این، گفته می شود که این دور از مذاکرات وین به نتیجه نخواهد رسید و همین موضوع موجب خواهد شد که جسارت خریداران برای ورود دوباره به بازار بیشتر شود.

روز منفی تمام بازارها

در سومین روز هفته، تمام بازارها روند منفی داشتند. بازار سهام که در روز یک شنبه در صدر جدول بازدهی قرار گرفته بود، امروز با افت حدودا یک درصدی شاخص کل بورس مواجه شد. در بازار طلا، طلای ۱۸ عیار از سطح یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان فاصله گرفت و به محدوده یک میلیون و ۸۰ هزار تومانی رفت. سکه امامی نیز نه تنها نتوانست به بالای محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی برود که تا محدوده ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی پایین رفت.

 

  • بازدهی بازارها 10 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 10 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 10 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 10 خرداد 1400
  • بازدهی بازارها 10 خرداد 1400
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید