گروه‌های قرمز بازار سهام اول خرداد؛

شکست رکورد 3 ماهه خروج سهامداران از بورس

کدخبر: ۴۱۴۰۱۷
در معاملات امروز -شنبه اول خرداد- رقم خروج پول حقیقی از بورس به بیشترین رقم در 70 روز کاری گذشته از 14 بهمن سال گذشته به این سو رسید.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت 27 هزار و 591 واحدی به رقم یک میلیون و 127 هزار و 253 واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز 4 هزار و 897 واحد نزول کرد و در سطح 392 هزار و 85 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 128 واحد نزول کرد و به رقم 17 هزار و 662 واحد رسید.

درآمد سالانه ۱ میلیارد دلاری ایران از استخراج بیت کوین

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «فملی»، «فارس» و «بیمه ما» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و شستا و خودرو در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فگستر، فتوسا و ساوه پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در اکوایران ببینید: پیش‌ بینی بورس تا انتخابات

رکورد خروج پول حقیقی 

در روز شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی با رشد 72 درصدی نسبت به روز چهارشنبه به 983 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 70 روز کاری گذشته از 14 بهمن سال گذشته به این سو است.

در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام وملل (موسسه اعتباری ملل) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 80 میلیارد تومان بود. پس از وملل، فملی (شرکت ملی صنایع مس ایران) و خساپا (خودروسازی سایپا) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای شبصیر (پتروشیمی قائد بصیر)،‌ فباهنرح (حق تقدم سهام مس شهید باهنر) و نمیرنو (ایران مرینوس) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

بورس

گروه‌های قرمز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام تمامی نمادهای گروه‌های «خودرو و ساخت قطعات»، «استخراج کانه‌های فلزی»، «شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی» و «فراورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای» کاهش یافت و یکپارچه قرمزپوش شدند.

رشد ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 51 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌چهارشنبه 41 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 4 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 2 هزار و 577 میلیارد تومان رسید.

در اکوایران ببینید:شاخص کل ۶ رقمی خواهد شد؟

افزایش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز چهارشنبه 43 درصد افزایش یافت و در رقم 173 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 15 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 11 میلیارد تومان شد.

شرکت تولید و توسعه سرب و روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فتوسا) با صف‌ خرید 116 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فتوسا، شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر)  و نمرینو (ایران مرینوس) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 196 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و کویر (فولاد کویر) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید