حرکت شاخص سهام به سوی یک میلیون شتاب می گیرد؟

پیش بینی بورس ‌اول خرداد/ سطوح حمایت پوشالی

کدخبر: ۴۱۳۷۸۲
در شرایطی که در هفته‌های اخیر شاخص به راحتی سطوح حمایتی را از دست داده، اساسا ماهیت این سطوح زیر سوال رفته و آن‌ها را به سطوح حمایت پوشالی بدل کرده است.
پیش بینی بورس ‌اول خرداد/ سطوح حمایت پوشالی

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز – ‌شنبه اول خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم.  روز چهارشنبه شاخص کل بورس 18 هزار و 746 واحد و شاخص هم‌وزن 5 هزار و 836 واحد افت کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  17 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 790 واحد رسید.شاخص کل بورس یک میلیون و 154 هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز زیر مرز 400 هزار واحد قرار دارد. اگر بورس امروز نزولی شود حرکت به سوی مرز یک میلیون واحد شدت می گیرد.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 31 نماد رشد قیمت و 331 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 7 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 79 درصد بازار افت قیمت داشتند.

هفته‌ ناامید کننده بورس تهران

رقم روزانه خروج پول از بورس در اردیبهشت

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های توسعه و عمران امید (ثامید)، داروسازی برکت (برکت) و تامین سرمایه امین (امین)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های پگاه گیلان (غگیلا)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت فراورده‌های نسوز ایران (کفرا)، ایران مرینوس (نمرینو) و مارگارین (غمارگ) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سیمان ساوه (ساوه)، پگاه آذربایجان شرقی (غپآذر) و موسسه اعتباری ملل (وملل) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 365 میلیارد تومانی بسته شد.

پیش بینی بورس

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات چهارشنبه 273 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 4 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 10 درصد کاهش یافت و در رقم 121 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 5 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 486 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 111 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، بپاس (بیمه پاسارگاد) و نمرینو (ایران مرینوس) بیشترین صف خرید را داشت.  

در اکوایران ببینید:شاخص کل ۶ رقمی خواهد شد؟

بیشترین عرضه‌ها

روز چهارشنبه بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 171 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، غصینو (صنعتی مینو) و بنو (بیمه تجارت نو) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز اردیبهشت شاخص کل برای چهارمین روز پیاپی نزول کرد و شاخص هم وزن نیز برای ششمین روز متوالی ریزش کرد تا اردیبهشت پایانی ناخوش برای سهام‌داران داشته باشد. همانند ماه‌های اخیر در روز چهارشنبه نیز تعداد نمادهایی که افت قیمت داشتند بیشتر از نمادهای با رشد قیمت بودند. از طرف دیگر سهم معامله‌گران حقیقی از فروش‌ها بیش از سهم آن‌ها از خرید‌ها بود. در سمت تقاضا، 63 درصد خریدها توسط معامله‌گران حقیقی و 37 درصد توسط معامله‌گران حقوقی انجام شد. در سمت عرضه نیز 86 درصد فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی و 14 درصد توسط حقوقی‌ها انجام شد. در پایان معاملات، ارزش صف‌های فروش بیش از صف‌های خرید بود و بازار با مازاد عرضه بسته شد.

روز چهارشنبه علاوه بر رشد عرضه حقیقی‌ها، رقم ورود پول حقیقی نیز منفی شد و 569 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بورس خارج شد که بیشترین رقم در 8 روز کاری گذشته بود.

همچنین در این روز شاخص بورس به نیمه کانال 1.1 میلیونی رسید. تحلیل‌گران تکنیکی سطح حمایت بعدی شاخص را یک میلیون و 130 هزار واحد معرفی می‌کنند، بنابراین شاخص تا سطح حمایت بعدی 24 هزار واحد فاصله دارد. در شرایطی که در هفته‌های اخیر شاخص به راحتی سطوح حمایتی را از دست داده و اساسا ماهیت این سطوح زیر سوال رفته و آن‌ها را به سطوح حمایت پوشالی بدل کرده، سقوط به آستانه سطح حمایت بعدی می‌تواند انتظارات سهام‌داران نسبت به آینده را بیش از پیش منفی کند و بر بدبینی‌ها نسبت به آینده بازار سرمایه بیفزاید.

اگر روند نزولی بازار در روزهای آینده نیز ادامه یابد و نرخ نزول شاخص‌ها همانند هفته گذشته باشد بورس می‌تواند سطح حمایت بعدی را هم از دست بدهد.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید