روند بورس در چهار‌شنبه 29 اردیبهشت

پیش بینی بورس امروز / پایان جهنمی اردیبهشت

کدخبر: ۴۱۳۱۷۷
تمام نماگرهای بازار حاکی از وضعیت نزولی بورس در آخرین روز کاری اردیبهشت هستند.
پیش بینی بورس امروز / پایان جهنمی اردیبهشت

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز –چهار‌شنبه 29 اردیبهشت- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و 103 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 173 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 3 هزار و 786 واحد بالا آمد و در رقم 402 هزار و 792 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 18 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 775 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 69 نماد رشد قیمت و 315 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 15 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 72 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت‌های پتروشیمی غدیر (شغدیر)، فراوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) و توسعه معادن و فلزات (ومعادن) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های پگاه گیلان (غگیلا)، زغال سنگ پروده طبس (کزغال) و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای کاذر (فراورده‌های نسوز آذر)، غبشهر (صنعتی بهشهر) و شاملا (معدنی املاح ایران) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر)، سیمان ساوه (ساوه) و فراوری زغال سنگ پروده طبس (کپرور) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز سه‌شنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز سه‌شنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 164 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز قبل 2.6 درصد کاهش یافته است.

بورس

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات سه‌شنبه 266 نماد صف فروش و تنها 10 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 7 درصد کاهش یافت و در رقم 135 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 3 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 299 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز سه‌شنبه  شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 107 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، کزغال (زغال سنگ پروده طبس) و شصدف (صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشت.

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 133 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و کویر (فولاد کویر) بیشترین صف فروش را داشتند.

بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته شاخص کل برای سومین روز پیاپی افت کرد و شاخص هم وزن پنجمین روز نزولی را ثبت کرد. به این ترتیب بورس به مسیر نزولی خود ادامه می‌دهد. آن هم در شرایطی که مصوبات دولت و شورای هماهنگی سران قوا این امید را ایجاد کرده بود که با تزریق نقدینگی قیمت‎‌ها در بازار رشد کنند.

 ناظران علت تداوم روند نزولی بورس را چشم انداز منفی فعالان بازار نسبت به آینده اقتصاد ایران می‌دانند. عاملی که انتظارات سهام داران را نسبت به بورس بدبینانه کرده و شاهد موج سرمایه‌گذاری در رمزارزها هستیم. در واقع نه تنها انتظارات نسبت به بورس منفی شده بلکه سهام داران به بازار سهام بی‌اعتماد شده‌اند.  

روز گذشته علاوه بر مازاد عرضه و تداوم صف‌های فروش شاهد افزایش خروج پول حقیقی نیز بودیم. ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 507 میلیارد تومان رسید که بیشترین رقم در 7 روز معاملاتی گذشته است. دیروز نمادهای بزرگ و شاخص‌سازی مانند فملی، کچاد، ومعادن، تاپیکو، فارس، اپال و وپارس رشد کردند اما نتوانستند شاخص را بالا بکشند چرا که سمت نزولی بازار پرتعدادتر و قوی‌تر بود و نمادهای بزرگی از جمله خودرو، وتجارت، اخابر، خساپا و وبصادر افت قیمت داشتند. در چنین شرایطی به نظر می‌رسد بورس اردیبهشت ماه را نزولی به پایان ببرد.

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید