پنجمین روز نزولی شاخص هم‌وزن بورس؛

جزر و مد در بازار سهام پایتخت + نمودار

کدخبر: ۴۱۳۱۵۱
اقتصادنیوز: امروز 28 اردیبهشت 1400 شاخص کل بورس برای سومین روز متوالی افت کرد تا در مسیر نزول هت تریک کرده باشد.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز سه‌شنبه شاخص کل بورس هزار و 103 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 173 هزار واحد رسید.

بورس

پنجمین روز نزولی شاخص هم‌وزن

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در 10 دقیقه ابتدایی بیش از 2 هزار واحد افت کرد اما پس از آن صعودی شد و تا سطح یک میلیون و 176 هزار واحد بالا رفت. اما در یک ساعت پایانی روند شاخص کل نزولی شد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه هزار و 103 واحد عقب نشست و به سطح یک میلیون و 173 هزار و 556 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز برای پنجمین روز متوالی نزول کرد و در پایان معاملات با افت 3 هزار و 786 واحدی نسبت به روز گذشته در رقم 402 هزار و 792 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 18 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 775 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز سه‌شنبه، 69 نماد رشد قیمت داشتند که 57 نماد بورسی و 12 نماد فرابورسی بودند. همچنین 315 نماد کاهش قیمت داشتند که 213 نماد بورسی و 102 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 15 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 72 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز سه‌شنبه ارزش خالص تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی 507 میلیارد تومان بود که نسبت به روز دوشنبه 9 درصد افزایش یافته است. در معاملات امروز بیش ترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (شرکت داروسازی برکت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن 74 میلیارد تومان بود. پس از برکت، خساپا (خودروسازی سایپا) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

همچنین نمادهای اپال (فراوری معدنی اپال کانی پارس)،‌ فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) و وپارس (بانک پارسیان) نیز بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «خودرو»، «وتجارت» و «اخابر» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. در سوی دیگر بازار فملی، کچاد، ومعادن، تاپیکو و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند و مانع از ریزش قابل توجه آن شدند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و خودرو و خساپا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کزغال، فگستر و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

در معاملات امروز قیمت تمام نمادهای گروه «خودرو و ساخت قطعات» همچون خودرو، خساپا،‌ خگستر، خبهمن و خزامیا کاهش یافت.  

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 7 درصد کاهش یافت و در رقم 135 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 3 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 299 میلیارد تومان شد.

شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 107 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، کزغال (زغال سنگ پروده طبس) و شصدف (صنعتی دوده فام) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 133 میلیارد تومانی داشت. پس از سمگا، بنو (بیمه تجارت نو) و کویر (فولاد کویر) بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 15 هزار و 968 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 42 درصد کاهش یافته است. البته از این میزان بیش از 11 هزار میلیارد تومان معادل 75 درصد کل معاملات به اوراق مشارکت اختصاص داشت. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 20 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 35 میلیارد تومان رسید.

برکت و خودرو صدرنشینان جدول معاملات

در معاملات امروز برکت (شرکت داروسازی برکت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 180 میلیارد تومان بود.

پس از برکت، خودرو بیشترین ارزش معاملات را داشت و بانک پاسارگاد رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن سایپا و فملی در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز سهام ایران خودرو با تعداد 783 میلیون و 602 هزار و 778 سهم در صدر قرار گرفته است. سایپا در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به نماد کرمان تعلق داشت. دو نماد بانکی وتجارت و وبصادر نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید