پیش بینی روند بازار سکه در 28 اردبیهشت

کمک جهانی به قیمت سکه امامی/سکه منتظر دلار

کدخبر: ۴۱۳۰۴۰
اقتصاد نیوز:در حالی که عده ای از معامله گران باور دارند کاهش حباب سکه به دلیل انتظارات نزولی سکه بازان برای دلار بود، شمار دیگری از فعالان باور دارند، یکی از دلایل توقف روند کاهشی سکه در معاملات پشت خطی، برگشت دلار به مسیر افزایشی ببود
کمک جهانی به قیمت سکه امامی/سکه منتظر دلار

به گزارش اقتصادنیوز، افزایش بهای طلا در بازارهای جهانی، امیدهای سکه بازان برای حفظ مرز ۱۰ میلیون تومانی را بالا برد. صعودی بهای اونس طلا موجب شد که در معاملات پشت خطی، حجم خریدهای سکه بازان افزایش پیدا کند و فلز گران بهای داخلی بتواند خود را به محدوده ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی نزدیک کند.

سکه پشت خطی2

این اتفاق در حالی رخ داد که بعدازظهر روز دوشنبه سکه تا محدوده ۱۰ میلیون و ۳۰ هزار تومن عقب نشینی کرده بود. افت یکباره سکه در روز دوشنبه موجب شده بود که برخی معامله گران انتظار ریزش این فلز گران بها تا محدوده حمایتی ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را داشته باشند.

 

نزول حباب سه به زیر یک درصد

افزایش بهای طلا موجب شد که حباب سکه ساعت ۵ بعدازظهر روز دوشنبه به کمتر از یک درصد برسد. از نگاه برخی تحلیل گران کاهش حباب سکه نشان می دهد که ارزش واقعی فلز گران بهای داخلی بالا رفته است. در واقع از لحاظ اقتصادی در شرایط حباب کم، خرید سکه به صرفه و کم ریسک تر است.

سکه حباب

 در مقابل این دسته از تحلیل گران، عده ای باور دارند که کاهش حباب سکه به معنای آن است که میزان تقاضا در بازار به شکل معناداری کاهش پیدا کرده است. از نگاه آن ها، چنین کاهش حبابی نشان می دهد که سکه بازان انتظار افت بیشتر قیمت دلار را دارند.

امید سکه بازان به روند دلار؟

در حالی که عده ای از معامله گران باور دارند کاهش حباب سکه به دلیل انتظارات نزولی سکه بازان برای دلار بود، شمار دیگری از فعالان باور دارند، یکی از دلایل توقف روند کاهشی سکه در معاملات پشت خطی، برگشت دلار به مسیر افزایشی بود. اسکناس آمریکایی آخر وقت دوشنبه در محدوده ۲۲ هزار و ۹۰۰ تومان معامله شد و تمایل داشت که به کانال ۲۳هزار تومانی بازگردد. در صورتی که امروز دلار قوای افزایشی خاصی را نشان ندهد، ممکن است سکه مانند روز دوشنبه به افزایش بهای طلا بی محلی کند.

سکه حباب

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید