پیش بینی بورس سه‌شنبه 28 اردیبهشت

بورس در ایستگاه بحران

کدخبر: ۴۱۲۹۵۸
شاخص هم وزن در 4 روز گذشته حدود 13 هزار واحد نزول کرده و به کمترین میزان در 7 ماه گذشته رسیده است.
 بورس در ایستگاه بحران

به گزارش اقتصادنیوز ، برای پیش بینی بورس امروز – سه‌شنبه 28 اردیبهشت - به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه شاخص کل بورس 14 هزار و 138 واحد نزول کرد و به رقم یک میلیون و 174 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز 4 هزار و 135 واحد پائین آمد و در رقم 406 هزار و 574 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 89 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 757 واحد رسید.

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 41 نماد رشد قیمت و 325 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 9 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 75 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت نورد و قطعات فولادی (فنورد)، سرمایه‌گذاری ملی ایران (ونیکی) و سیمان شمال (سشمال) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، زغال سنگ پروده طبس (کزغال)، و سرمایه‌گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای سدور (سیمان دورود)، وسهرمز (شرکت سرمایه‌گذاری استان هرمزگان) و وصنا (صنایع بهشهر ایران) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت سرمایه‌گذاری سبحان (وسبحان)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز دوشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌سه‌شنبه است. در پایان معاملات روز دوشنبه بازار با مازاد عرضه 3 هزار و 249 میلیارد تومانی بسته شد که نسبت به روز یکشنبه افزایش 3.2 درصدی داشته است.

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات دوشنبه 285 نماد صف فروش و تنها 4 نماد صف خرید داشتند. ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 38 درصد کاهش یافت و در رقم 145 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 0.3 درصد افزایش یافت و 3 هزار و 394 میلیارد تومان شد.

بیشترین تقاضاها

در روز دوشنبه  شرکت گسترش صنایع روی ایرانیان (با نماد معاملاتی فگستر) با صف‌ خرید 138 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از فگستر، شصدف (صنعتی دوده فام) و ونیکی (سرمایه‌گذاری ملی ایران) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین عرضه‌ها

روز گذشته بیشترین صف فروش نیز به غصینو (صنعتی مینو)  تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 141 میلیارد تومانی داشت. پس از غصینو، کویر (فولاد کویر) و سمگا (سرمایه گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته علاوه بر نزول شاخص کل، شاخص هم وزن نیز برای چهارمین روز متوالی ریزش کرد. در 4 روز اخیر شاخص هم وزن در مجموع حدود 13 هزار واحد نزول کرده و به کمترین میزان در 7 ماه گذشته رسیده است. آخرین بار در تاریخ 9 آذر ماه شاخص هم وزن در  سطح 406 هزار واحد قرار داشته که 113 روز کاری پیش بوده است. به نظر می‌رسد بورس به ایستگاه بحران رسیده است. 

 همان‌طور که در گزارش پیش‌بینی بورس دیروز نیز تاکید شده بود روندهای درونی بازار چشم انداز منفی را برای سهام‌داران ترسیم می‌کنند. روز گذشته شاهد رشد 103 درصدی میزان خروج پول حقیقی نیز بودیم. رقم تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار در روز دوشنبه 464 میلیارد تومان بود.

 علاوه بر این نقدشوندگی بازار نیز باز هم کاهش یافت و روند نزولی ارزش معاملات سهام برای چهارمین روز پیاپی ادامه یافت. دیروز ارزش معاملات خرد با افت 31 درصدی نسبت به روز یکشنبه به رقم 2 هزار و 533 میلیارد تومان رسید.

در مجموع با توجه به صف‌های فروش طویل، مازاد عرضه و خروج سهام‌داران از بازار می‌توان در انتظار تداوم روند نزولی شاخص‌های بورس بود.

پیش بینی بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید