تکاپوی جمهوری‌خواهان برای سرقت انتخابات‌های آتی؛

مهندسی انتخابات در حوزه‌های کلیدی

کدخبر: ۴۱۲۹۴۱
اقتصادنیوز- جمهوری‌خواهانی که در راستای اعمال محدودیت بر روند اخذ رأی، لوایحی را در مجالس قانون‌گذاری ایالتی پیش می‌برند، در آخرین مورد از مجموعه اقدامات حزبی با هدف سرکوب آرای احتمالی دموکرات‌ها، به دنبال اعمال مجازات‌های سختگیرانه برای مقامات انتخاباتی و کارکنانی که مرتکب اشتباه شوند، هستند.
مهندسی انتخابات در حوزه‌های کلیدی

به گزارش اقتصادنیوز؛ نیک کوراسانیتی، خبرنگار نیویورک‌تایمز در آستین -ایالت تگزاس- در گزارش خود با عنوان «جمهوری‌خواهان های سخت علیه کارکنان انتخاباتی را دنبال می‌کنند» نوشت: آنیتا فیلیپس به مدت 17 سال قاضی انتخابات در تگزاس بوده و مسئول اداره حوزه ای در واکو ، شهری با 135 هزار نفر جمعیت است. اما طی چهار سال گذشته ، وظیفه مدنی‌ای که برای او قائل بودند ، طاقت فرسا شده است. آزار و اذیت توسط ناظران حزبی صندوق‌های رأی‌گیری به تدریج تندتر شده است و کمک به رای دهندگان در میان قوانین جدید خیانت آمیزتر تلقی می‌شود.

جنگ جمهوری‌خواهان علیه جمهوریت

مهندسی انتخابات در ایالات کلیدی

این مقررات احتمالاً سختگیرانه‌تر خواهد شد: قانون گذاران جمهوری خواه در تگزاس، پیرو راه همتایان خود در سراسر کشور، با طرح یک لایحه رأی گیری، مجازات‌های سختی را برای مقامات انتخاباتی یا کارکنانی که تصور می‌شود مرتکب اشتباه یا تخلف شده اند، پیشنهاد می کنند تلاش در سراسر کشور ممکن است افرادی مانند خانم فیلیپس را به تجدید نظر درباره خدمت به جوامع خود سوق دهد.

خانم فیلیپس می‌گوید: «این بسیار طاقت‌فرساست و وقتی من که در 40 سالگی هستم و اینقدر استرس دارم، تصور کنید هر کارمند انتخاباتی و قاضی انتخاباتی که 65 سال به بالا دارد و مشکلات جسمی نیز دارد، در چه موقعیتی خواهد بود. تصور می شود این اقدام جمهوری‌خواهان راهی برای پس زدن آنها باشد. کار آن‌ها قرار است چیزی باشد که باعث شود نسبت به عملی که انجام می دهند احساس خوبی داشته باشند، اما اکنون آنها احساس می کنند که "آیا ما در امان خواهیم بود؟».

نقشه جمهوری‌خواهان برای شکست بایدن؛ ​جمهوری خواهان تگزاس مانند هم‌حزبی‌های خود در جورجیا در تلاش هستند تا با تصویب قوانین در مجلس ایالتی، دسترسی رای‌دهندگان شهری را محدود و در نتیجه از نرخ مشارکت حامیان حزب دموکرات بکاهند، و از این طریق برای بازپس‌گیری اکثریت کنگره و حتی کاخ سفید از چنگ دموکرات‌ها اقدام کنند.

خانم فیلیپس یکی از میلیون ها شهروندی است که به عنوان سرباز پیاده نظام دموکراتیک آمریکا عمل می‌کند و ساعت‌های طولانی با دستمزد کم برای اداره انتخابات کشور کار می‌کند. با این حال این وظیفه غالباً بی‌مزد و منت، اکنون به یک هدف اصلی و فوری برای جمهوری خواهانی تبدیل شده است که دروغ‌های رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ را درباره انتخابات 2020 تبلیغ می کنند.

شکار دموکراسی

جمهوری‌خواهان تگزاس همگام با هم حزبی های خود در دیگر ایالت‌ها در مسیر شکار و به بند کشیدن دموکراسی ایالات متحده، هر جنبنده‌ای که منجر به انگیزش یا افزایش مشارکت گروه‌های اجتماعی حامی دموکرات‌ها در انتخابات شود را هدف می‌گیرند. و در این راستا، قانون‌گذاران تگزاس با هدف ایجاد فضای ناامن برای کارکنان باسابقه رأی‌گیری، قصد پس زدن آن‌ها را دارند.

این نگرش فیل‌های محافظه‌کار به قوانین رای گیری منجر به طرح لوایح جدیدی در مجالس قانون‌گذاری ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان در سراسر کشور شده است، با این هدف که جمهوری‌خواهان با ترفندهای جدید و از طریق تغییر هرچه سریعتر قوانین انتخاباتی بتوانند در انتخابات میان‌دوره‌ای ۲۰۲۲ کرسی‌های لازم برای رسیدن به اکثریت کنگره را به دست آورند.

لوایح متعدد در ایالت‌های مختلف

مهندسی انتخابات در ایالات کلیدی

بیش از یک‌دو جین لایحه در 9 ایالت به صورت جدی به جریان افتاده یا در مرحله جمع کردن امضا هستند. نمایندگان جمهوری‌خواه در این ایالت‌ها که رقابت میان دو حزب نزدیک است، برای تصویب قوانینی که رای گیری را دشوارتر می‌کند و برای تغییر نحوه اداره انتخابات به نفع حزب خود به شدت در تکاپو هستند.

البته حجم این تلاش‌ها فراتر از این ۹ ایالت مهم، در سطح کشور است. بر اساس برآورد مرکز عدالت برنان ، یک موسسه حقوقی لیبرال در دانشگاه نیویورک، 361 لایحه در 47 ایالت به دنبال تشدید قوانین رای گیری هستند. البته در همین زمان ، 843 لایحه با مقررات بهبود دسترسی به رأی گیری ارائه شده است.

محدودیت‌ها از نظر ایالتی متفاوت است اما می‌تواند شامل اشتراکاتی کلی نیز باشد، از جمله؛ محدودیت استفاده از صندوق‌های رأی، افزودن شرایط شناسایی برای رأی دهندگانی که متقاضی آرای غیابی هستند و از بین بردن قوانین محلی که ثبت نام خودکار برای رأی گیری غیرحضوری را مجاز می سازد.

برخی اقدامات فراتر از تغییر در چگونگی رای گیری است، از جمله دستکاری در کالج انتخاباتی و قوانین قضایی انتخاباتی، سرکوب ابتکارهای رای‌گیری با مدیریت شهروندان، و غیرقانونی کردن کمک‌های مالی خصوصی که منابع لازم را برای اداره انتخابات فراهم می‌کند.

این تلاش جمهوری‌خواهان باعث شده دموکرات های کنگره نیز راهی برای تصویب قوانین رأی‌گیری فدرال پیدا کنند. مجلس در ماه مارس لایحه گسترده‌ای برای رای‌گیری تصویب کرد ، اما در سنا با موانع دشواری روبرو است. جمهوری خواهان در برابر این پیشنهاد متحدانه ایستاده‌اند و حتی اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، احتمالاً با چالش‌های حقوقی زیادی روبرو خواهد شد.

مهندسی انتخابات در ایالات کلیدی

در فلوریدا اقدامات جمهوری خواهان شامل محدود کردن استفاده از صندوق‌های رأی، افزودن شرایط شناسایی بیشتر برای آرای غیابی، الزام رأی دهندگان به درخواست‌های جداگانه رأی غیابی برای هر انتخابات، محدود کردن افرادی که می توانند آرا را جمع آوری و در صندوق بیاندازند، و همچنین قدرت بیشتر ناظران حزبی در هنگام شمارش آرا است.

تگزاس جایی است که تحرکات بزرگی در حال رخ دادن است و جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری علی‌رغم مخالفت‌های اساسی، یک لایحه گسترده انتخاباتی که از جدی‌ترین موارد در کل کشور است را پیش می روند. این امر محدودیت های جدیدی را برای رای گیری زودهنگام اعمال می‌کند، گذاشتن صندوق رأی‌گیری برای رأی دادن رانندگان که در دوره کرونا بسیار کمک‌کننده بود را ممنوع می‌کند، و چنانچه پیشتر گفته شد، مقامات انتخاباتی را با مجازات‌های شدیدتر تهدید می‌کند و ناظران حزب را به شدت تحت نظر قرار می‌دهد.

تگزاس

مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان در آریزونا لایحه‌ای را تصویب کرد که توزیع آرای ایمیلی و پستی را محدود می‌کند. این لایحه، شامل حذف رای دهندگان از فهرست رای گیری زودهنگام ایالتی است ، در صورتی‌که حداقل هر دو سال یک بار رای ندهند.
جمهوری‌خواهان جورجیا در ماه مارس قوانین گسترده جدید رای‌گیری را تصویب کردند که صندوق‌های رأی را محدود می‌کند و توزیع آب در محدوده‌های خاص یک مرکز رأی‌گیری را به عنوان یک جرم تلقی می‌کند.
در آیووا نیز محدودیت‌های جدیدی اعمال شده است؛ از جمله کاهش دوره رأی‌گیری زودهنگام و رأی‌گیری حضوری در روز انتخابات.
همچنین در میشیگان لایحه‌های محدودکننده رای‌گیری از طریق مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری‌خواهان بصورت جدی پیش رفته است.

نقشه جمهوری‌خواهان برای سرقت انتخابات ۲۰۲۴

مهندسی انتخابات در ایالات کلیدی

جمهوری‌خواهان چگونه می‌توانند انتخابات ۲۰۲۴ را بدزدند؟ ​میشل گلدبرگ، ستون‌نویس نیویورک‌تایمز در یادداشتی با این عنوان نوشته است: اریکا نیولند به عنوان مشاور محافظت از دموکراسی در یک سازمان غیر انتفاعی که برای مقابله با سقوط دموکراسی در آمریکا در سال 2017 تأسیس شد ، فعالیت می کند. قبل از اینکه پیروزی جو بایدن در ژانویه به طور رسمی تأیید شود ، او در مورد برخی از روش های متحدان دونالد ترامپ در کنگره در زمینه خرابکاری روند تحقیق کرده است. او به یک نتیجه هولناک رسید.

وی سپس به همکارانش گفت: «با کند و کاو قوانین و تماشای آنچه اتفاق می افتد، این به ذهن من خطور کرد که اگر حزب جمهوری‌خواه فعلی هر دو مجلس کنگره را در 6 ژانویه 2025 کنترل کند، دیگر هیچ راهی برای یک دموکرات وجود نخواهد داشت که درصورتی که به طور قانونی انتخاب شود، به عنوان رئیس جمهور منتخب تأییدیه کنگره را بگیرد».

برکناری لیز چنی از رهبری حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آخرین نشانه ای است که تا حدودی ثابت می‌کند حق با خانم نیو لند است. حزب جمهوری‌خواه امروز هیچ فلسفه سیاسی به معنای عادی ندارد. بلکه حزبی پیرامون وفاداری به ترامپ و افسانه سرگردانی که انتخابات از او به سرقت رفته است، سازمان یافته است. چنی مجبور شد برود زیرا این دروغ را رد کرد و آن را مغایر دموکراسی‌ای می دانست که برای آن ارزش زیادی قائل است. دفاع وی از دموکراسی یکی دیگر از مواردی است که نشان می دهد حزب آماده می شود در انتخابات بعدی همان کاری را انجام دهد که در انتخابات گذشته نتوانسته به سرانجام برساند.

لیز چنی

در صورت عدم تحرک گسترده توسط دموکرات‌ها، جمهوری‌خواهان شانس زیادی برای پیروزی در مجلس نمایندگان در سال 2022 دارند. همچنین اعمال محدودیت‌های جدید در رأی‌گیری انتخابات احتمالاً چندین کرسی جدید به آنها خواهد داد. آنها همچنین می‌توانند سنا را تصاحب کنند. اگر بایدن یا یک دموکرات دیگر در سال 2024 پیروز شود، به نظر می رسد اکثریت مجلس نمایندگان به رهبری کوین مک کارتی، رهبر کنونی اقلیت شیطانی کنگره که به بیرون راندن چنی کمک کرد، برای تغییر نتیجه انتخابات با نقشه‌های جناح راست همراهی خواهد کرد.

تلاش ترامپ برای سرقت انتخابات سال 2020 نشان داد که میزان ماندگاری دموکراسی ما بستگی به مقامات در همه سطوح دولت دارد که با شرافت خدمت می کنند. جمهوریخواهان در هیئت های انتخاباتی ایالتی، مانند آرون ون لنگ‌ولده در میشیگان ، باید نتایج را به درستی تأیید می کردند. وزیر امور خارجه جورجیا، برد رافنسپرگر مجبور شد در برابر التماس های ترامپ در راستای «یافتن رأی کافی جهت قرار دادن وی در رأس قدرت» مقاومت کند.

رافنسپرگر

قانونگذاران ایالتی جمهوریخواه مجبور شدند از فشار کمپین انتخاباتی ترامپ برای جابجایی آرای الکترال طفره بروند. کنگره مجبور بود وظیفه خود را به رغم خشونت اوباش که بیرون از ساختمان در جریان بود، انجام دهد و آرای کالج انتخابات را بشمارد. تلاش کودتاگرانه ترامپ به نتیجه نرسید، اما چندین نقطه آسیب‌پذیری را نشان داد که می تواند سیستم ما را به شکست بکشاند.

از زمان انتخابات، جمهوری خواهان ، با دروغی که اکنون ایدئولوژی اصلی حزب آنها شده است، به طور سیستماتیک به گاردریل‌هایی که از سقوط انتخابات گذشته محافظت کردند، یورش می‌برند. آنها این پیام را داده اند که دفاع شدید از دموکراسی با فضای سیاسی جمهوری‌خواهان سازگار نیست. (علاوه بر از دست دادن نقش رهبری خود ، چنی می تواند به راحتی کرسی مجلس خود را هم از دست بدهد.) جمهوری خواهان میشیگان از معرفی مجدد ون لنگ‌ولده به هیئت مدیره تجمیع آرای ایالت خودداری کردند.

رافنسپرگر به احتمال زیاد در سال 2022 با یک چالش اساسی و سخت روبرو خواهد شد. همانطور که پولیتیکو گزارش داد، در انتخابات بعدی، رقابت وزیر امور خارجه در ۵ تا از ۱۰ ایالت چرخشی موسوم به ایالت‌های میدان نبرد وجود خواهد داشت. نامزدهای جمهوری خواه برای فتح این مناصب انگیزه‌ای ویژه خواهند داشت که تظاهر کنند در سال 2020 ظلم بزرگی به ترامپ انجام شده است و متعهد شوند که به اصلاح وضعیتی که منجر به این شکست شد، کمک کنند.

جمهوری خواهان در ایالاتی مانند آریزونا قوانینی را پیشنهاد کرده‌اند که به قانونگذاران ایالتی اجازه می دهد رای مردم را نادیده بگیرند و الکتورهای مدنظر خود را انتخاب کنند. در حال حاضر ، این لوایح شانس کمی برای تصویب دارند، اما اقدامات دیگری برای مشارکت قانون‌گذاران ایالتی در شمارش آرا و تأیید اعتبار انتخابات در حال تصویب است. به عنوان مثال، قانون جدید رای گیری در جورجیا به قانونگذار اختیار انتخاب رئیس هیئت انتخابات ایالتی را می دهد؛ سِمَتی که قبلاً در اختیار وزیر خارجه بود. هیئت مدیره به نوبه خود، با داشتن قدرت تحقیق و جایگزینی مقامات انتخاباتی محلی، تقویت خواهد شد.

به این فکر کنید که اگر وفاداران ترامپ روند شمارش و صدور اعتبارنامه در سطح محلی و ایالتی را در سال ۲۰۲۰ کنترل می کردند، وضعیت چگونه پیش می‌رفت.

جسی مارشدن، یکی دیگر از وکلای موسسه محافظت از دموکراسی که در مورد قوانین ایالتی تحقیق می کند ، گفت: «رافنسپرگر با برقراری ارتباط با مردم در طول همه مراحل شمارش آرا، اطمینان بخشیدن به روند کار و اعتبار بخشیدن به نتایج، کار فوق العاده ای انجام داد. شما می‌توانید تصور کنید که شخص دیگری در آن نقش چگونه می‌توانست درک عمومی از روند شمارش آرا را مکدر کند، و این اقدام را به روشی انجام دهد که تلاش‌های بعدی قانون‌گذاران برای خنثی کردن اعتبارنامه نتایج انتخابات را تا حدی که قوانین ایالتی اجازه می‌داد، تصدیق کند».

مهندسی انتخابات در ایالات کلیدی

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید