شهرخبر

آخرین خبر از تغییرات حقوقی کارکنان، بازنشسته‌ها و فوق‌العاده ۵۰ درصد

کدخبر: 413005
اقتصادنیوز :‌رئیس سازمان برنامه و بودجه از تهیه پیش‌نویس لایحه دایمی‌شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، حدود یک‌ماه پیش بود که محمدباقر نوبخت در رابطه با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام کرد که، نگرانی بابت متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان لشگری، کشوری و تامین اجتماعی در سال‌جاری وجود ندارد و منابع لازم برای آن پیش‌بینی شده است؛ در همین رابطه وعده داد که به‌زودی لایحه‌ای در رابطه با دائمی‌شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به مجلس ارائه شود.

*پیش‌نویس لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان آماده شده است و به دولت می‌رود

اما رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز(دوشنبه، ۲۷ اردیبهشت) در لایو اینستاگرامی خود خبرهای تازه‌ای در این رابطه داشت و گفت که پیش‌نویس لایحه دائمی شدن حقوق بازنشستگان اعم از لشگری، کشوری و البته تامین اجتماعی در ۶ ماده و ۵ تبصره با حضور نمایندگان این بازنشستگان در سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و بعد از تصویب در دولت برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان بر اساس حداقل ۹۰ درصد حقوق شاغلان اعمال می‌شود.

* قانون تسری برای کارکنان زندان‌ها به اجراء درآمد

معاون رئیس جمهور خبر خوبی هم برای کارکنان زندان‌ها که مدت‌ها پیگیر اجرای قانون تسری در پرداخت‌ها بودند، داشت و گفت که طی اقدامات صورت‌گرفته، تمامی منابع مالی لازم جهت اجرای قانون تسری برای کارکنان زندان‌ها تامین و قانون جهت اجرا به سازمان زندان‌ها ابلاغ شده است.

به گفته نوبخت قانون تسری برای کارکنان زندان‌ها از هر زمان که اجرایی شود، پرداخت‌ها از ابتدای سال محاسبه خواهد شد.

* دولتی نمی‌تواند قانون را اجراء نکند مگر قانون تغییر کند

وی تاکید کرد که این قانون به هیچ عنوان با تغییر دولت قابل تغییر نیست و لازم‌الاجراست مگر آنکه قانون تغییر کند.

در همین رابطه نوبخت  این را هم گفت که مجموعه دامپزشکی که شامل این قانون می‌شوند و پیگیری کردند نیز، از ابتدای سال‌جاری برایشان پرداخت صورت خواهد گرفت.

* فوق‌العاده ۵۰ درصد اگر اعمال نشده، اعلام کنید

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه به جریان معوقات فوق‌العاده ۵۰ درصد اشاره کرد.

این در حالی است که بر اساس فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، این امکان وجود دارد که دستگاه‌های اجرایی فوق‌العاده شغل تا ۵۰ درصد را با توجه به منابع مالی اعمال کنند.

نوبخت در این رابطه گفت که این امتیاز از اواخر سال ۱۳۹۸ از سوی سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده و آن را اجرا شده می‌دانند. ولی اگر دستگاهی است که هنوز فصل دهم برای آن اجرا نشده، اعلام کند تا اجرا شود.

* رتبه‌بندی معلمان منتظر مجلس است

در مورد آخرین وضعیت رتبه‌بندی فرهنگیان نیز، نوبخت گفت که این موضوع نیازمند دستورالعملی است که در مجلس در حال بررسی است، بنابراین به محض نهایی شدن اجرایی خواهد شد چرا که تامین اعتبار آن از سوی دولت صورت گرفته و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

پیش از این رئیس سازمان برنامه و بودجه گفته بود که رتبه‌بندی معلمان هر زمان که اجرا شود از ابتدای فروردین‌ماه محاسبه خواهد شد.

* خبری هم از حقوق وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخش دیگری از اظهارات خود به همسان‌سازی حقوق هیات علمی وزارت علوم و وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت که پیش از این کارگروه سه‌جانبه‌ای با حضور این دو وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده و موضوع در حال بررسی است و به محض تعیین دستورالعمل، با توجه به تامین اعتباری که صورت گرفته، پرداخت از ابتدای سال انجام می‌شود.