رصد بازار خودروهای وارداتی؛

نرخ دلار، قیمت خودروهای وارداتی را بالا کشید + جدول

کدخبر: ۴۱۲۷۰۰
اقتصادنیوز: با افزایش نرخ دلار در بازار امروز ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ خودروهای وارداتی که در هفته های گذشته شکل نزولی به خود گرفته بودند امروز رشد قیمت را تجربه کردند.
 نرخ دلار، قیمت خودروهای وارداتی را بالا کشید + جدول

به گزارش اقتصادنیوز؛ براساس ارزیابی بازار خودرو، وارداتی ها امروز با رشد 50 تا 124 میلیونی روبرو بودند که در برخی از خودروها میزان کارکرد بر قیمت خودرو اثر گذار بوده است.

رشد قیمت در بازار وارداتی ها در حالی امروز رقم خورد که هفته گذشته همزمان با نزولی شدن نرخ دلار بازار وارداتی ها با افت قیمت همراه شد، اما در هفته جاری این روند شکل معکوس به خود گرفت و علاوه بر رشد نرخ دلار بازار خودروهای وارداتی نیز افزایشی شد.

به گفته فعالان بازار خودرو علاوه بر افزایش نرخ دلار، عدم تحقق (انتظارات مثبت از مذاکرات وین) نیز بر این روند اثر گذار بوده است و موجب شده تا بازار خودروهای وارداتی ها با رشد قیمت مواجه شوند.

از سوی دیگر فعالان بازار بر این نکته نیز تاکید می کنند که در ابتدای سال جاری بازار خودروهای وارداتی نسبت به هفته های آخر سال گذشته افت قیمت قابل توجهی را تجربه کردند که با این شرایط اصلاح قیمت چندان دور از ذهن نبود.  

در اکوایران ببینید: سود ۲ میلیونی برای صف‌نشینان دلار

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

 اما خودروهای وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می دهد،  آزرا مدل 2019 که چند ماهی است وارد بازار خودروهای وارداتی شده امروز با رنگ مشکی و با کارکرد 18 هزار کیلومتر با قیمتی در حدود  2 میلیارد 100 میلیون تومان در بازار معامله شد که نسبت به هفته گذشته رشدی حدود 100 تا 130 میلیون تومانی داشته است.

 از سوی دیگر رنگ سفید این خودرو که هفته گذشته در بازار موجود نبود امروز با قیمت 2 میلیارد و 280 میلیون تومان در بازار معامله شد.

از دیگر خودروهایی وارداتی می توان به رنوتالیمسان مدل 2018 اشاره کرد. این خودرو امروز با   کارکرد 20 هزار کیلومتر در بازار با قیمت یک میلیارد و 360 میلیون تومان خرید و فروش شد و با این شرایط نسبت به هفته گذشته رشدی 110 میلیونی را تجربه کرد.

اما النترا مدل 2018 صفر کیلومتر که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای پرطرفدار در بازار یاد کرد، امروز در بازار با قیمت یک میلیارد و 180 میلیون معامله شد و رشد 80 میلیونی قیمت را تجربه کرد.

از سوی دیگر میتسوبیشی اوتلندر بدون کارکرد نیز که از آن می توان به عنوان یکی از خودروهای شاسی بلند جدید در بازار یاد کرد، امروز با رشد 50 میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته با قیمت یک میلیارد و 850 میلیون تومان در بازار معامله شد.

اما توسان IX35‌ مدل 2017 با کارکرد 35 هزار کیلیومتر نیز امروز با قیمت یک میلیارد و 374میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد و نسبت به هفته قبل رشد 124 میلیونی را تجربه کرد.

وارداتی 26اردیبهشت

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید