حرکت صعودی اتریوم ادامه دارد

طلای جهانی و نگرانی در بازار کار آمریکا

کدخبر: ۴۱۱۲۲۶
اقتصادنیوز: قیمت طلا در بازارهای جهانی به دنبال ظهور برخی نگرانی‌ها در شرایط بازار کار و افت شاخص دلار افزایش یافت.
طلای جهانی و نگرانی در بازار کار آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز طلا اولین روز کاری هفته بازارهای جهانی را با روند افزایش دنبال کرد. قیمت فلز زرد رنگ از حوالی 1830 دلار شروع به افزایش کرد و تا 1838 دلار بالا رفت. قیمت طلا دوباره قدری پایین آمد و در حوالی 1835 دلار نوسان می‌کند. تغییرات شاخص دلار در روز گذشته منفی بود. بازدهی شاخص اوراق ده‌ساله خزانه‌داری آمریکا تغییراتی مثبت را به ثبت رساند اما زیر مرز حساس 1.6 درصد نوسان می‌کند.

با وجود سرعت زیاد بازسازی اقتصادی در کشور آمریکا بازار کار این کشور هنوز از آسیب وارد شده توسط پاندمی بیرون نیامده است و برخی آمارها نشان می‌دهد که در حال حاضر ایجاد 8 تا 10 میلیون موقعیت شغلی برای بازگشت به شرایط قبل از کرونا نیاز است. علاوه بر این حمله سایبری به یکی از مسیرهای انتقال سوخت در آمریکا موجب اعلام شرایط اضطراری و ایجاد نگرانی‌هایی شد که می‌توانست با رشد قیمت طلا در ارتباط باشد.  

عبور اتریوم از مرز 4 هزار دلار

دومین ارز دیجیتال دنیا با دنبال کردن روند افزایشی رکورد قیمتی خود را برای چندمین مرتبه طی هفته‎‌های اخیر ارتقا داد و بالای مرز 4 هزار دلار قرار گرفت. بیشترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته و رکورد همه دوران این ارز دیجیتال 4 هزار و 140 دلار ثبت شد. سرمایه بازار اتریوم در حال حاضر حدود 476 میلیاد دلار است. بازدهی این ارز دیجیتال در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد و در هفت روز گذشته حدود 30 درصد بود.

تغییرات قیمتی بیت کوین

نوسان‌های مثبت و منفی بیت کوین در طول یک هفته و 24 ساعت گذشته به صورت کلی یکدیگر را خنثی کردند. بیتشرین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 59 هزار و 560 دلار و کمترین قیمت آن 56 هزار و 360 دلار بود. بیت کوین در زمان نوشتن این گزارش بالای سطح 58 هزار دلار نوسان می‌کند و سرمایه‌ای در حدود 1.09 تریلیون دلار دارد.

بازگشت دوج کوین

دوج کوین که به اجرای زنده تلویزیونی "ایلان ماسک" واکنش منفی نشان داده بود، دوباره وارد روند صعودی شد. بازدهی دوج کوین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 3 درصد و در طول 7 روز گذشته نزدیک به 37 درصد بود.

رشد 1200 درصدی قیمت ارز دیجیتال نوظهور

ارز دیجیتالی به نام «شیبا آی ان یو» در 7 روز گذشته نزدیک به 1200 درصد بازدهی مثبت داشت. شش ماه پیش ارزش این ارز دیجیتال صفر بود و الان نیز قیمت آن بسیار پایین و در حدود 3 صد هزارم دلار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید