گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بورس پایتخت

فروش، خروج و سقوط در بازار سهام + نمودار

کدخبر: ۴۱۱۰۰۹
اقتصادنیوز: امروز 19 اردیبهشت 1400 در دومین روز کاری هفته شاخص کل بورس 15 هزار واحد ریزش کرد و شاهد شکسته شدن رکورد خروج پول حقیقی از بورس بودیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز یکشنبه شاخص کل بورس 15 هزار و 591 واحد نزول کرد و به سطح یک میلیون و 151 هزار واحد رسید.  

21

تداوم نزول شاخص‌های بورس

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی حدود 9 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز شنبه 15 هزار و 591 واحد ریزش کرد و به سطح یک میلیون و 151 هزار و 871 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات هزار و 207 واحد نسبت به روز شنبه پائین آمد و در رقم 420 هزار و 811 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 138 واحد افت کرد و به رقم 17 هزار و 227 واحد رسید.

22

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 12 نماد رشد قیمت داشتند که 10 نماد بورسی و 2 نماد فرابورسی بودند. همچنین 224 نماد کاهش قیمت داشتند که 154 نماد بورسی و 70 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 3 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 57 درصد بازار افت قیمت داشتند.

ثبت رکورد خروج پول حقیقی 

در روز ‌یکشنبه برای هفدهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با رشد 62 درصدی به 708 میلیارد تومان افزایش یافت که بیشترین میزان در سال 1400 است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام وپاسار (بانک پاسارگاد) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 121 میلیارد تومان بود. پس از وپاسار، وتجارت (بانک تجارت) و وبصادر (بانک صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فولاد»، «فارس» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس اپال صدرنشین است و وپاسار و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وسپهر، ذوب و دماوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش صف‌های فروش

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز شنبه 53 درصد کاهش یافت و در رقم 14 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 0.77 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 340 میلیارد تومان شد.

شرکت صنعتی دوده فام (با نماد معاملاتی شصدف) با صف‌ خرید 9 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از شصدف، واعتبار (سرمایه گذاری اعتبار ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 174 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 6 هزار و 954 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌شنبه 15 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 6 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 975 میلیارد تومان رسید.

بانکی‌ها در صدر جدول معاملات

در معاملات امروز نماد وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 261 میلیارد تومان بود.  

پس از وپاسار، وبصادر بیشترین ارزش معاملات را داشت و وتجارت رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فولاد و شستا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز وبصادر با تعداد 555 میلیون و 736 هزار و 43 سهم در صدر قرار گرفته است. وتجارت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به وپارس تعلق داشت. نمادهای وپاسار و ذوب نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

23

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید