ارزهای دیجیتال پول آینده کره زمین خواهند بود

توصیه‌های ایلان ماسک برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها

کدخبر: ۴۱۰۸۰۷
اقتصادنیوز: ایلان ماسک معتقد است که مردم نباید پس‌انداز طول عمر خود را بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.
توصیه‌های ایلان ماسک برای سرمایه‌گذاری در رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز  قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته روند افزایشی را دنبال کرد و به مرز 60 هزار دلار نزدیک شد. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 59 هزار و 436 دلار و کمترین قیمت آن 55 هزار و 735 دلار بود و سرمایه بازار این ارز دیجیتال در حوالی 1.09 تریلیون دلار است.

این ارز دیجیتال ظرف 6 ماه، ۲۵ هزار درصد رشد کرد!

اتریوم، باینانس، دوج کوین و XRP نیز روند افزایشی را دنبال می‌کنند و بازدهی آن‌ها در طول یک هفته و 24 ساعت گذشته مثبت بود. سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر بالغ بر 2 تریلیون و 422 میلیارد دلار است. برخی از ارزهای دیجیتال با سرمایه نسبتا پایین به سرعت رشد می‌کنند و در صدر آن‌ها بیت کوین دایموند قرار دارد که در طول هفت روز گذشته بیش از 270 درصد بازدهی مثبت ثبت کرد و درحال حاضر سرمایه‌ای در حدود یک میلیارد و 649 میلیون دلار دارد.

توصیه‌های ایلان ماسک

ایلان ماسک سرمایه‌گذار معروف، مدیر شرکت تسلا و مالک موسسه SpaceX در توئیت جدید خود گفت "ارزهای دیجیتال آینده مطمئنی دارد، اما در سرمایه‌گذاری روی این ارزهای دیجیتال محتاطانه رفتار کنید"،  ایلان ماسک که از بزرگترین طرفداران ارزهای دیجیتال است، صراحتا می‌گوید مردم نباید پس‌اندار طول عمر خود را بر روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. وی اضافه می‌کند" اگر می‌خواهید قدری خوش بگذرانید و حدس و گمان بزنید، شانس بسیار بالایی وجود دارد که پول آینده کره زمین ارزهای دیجیتال هستند، اما کدام یک از این ارزهای دیجیتال در آینده ارزش خود را حفظ خواهند کرد؟ شاید ترکیبی از آن‌ها وجود داشته باشد، در نهایت همه این‌ها حدس و گمان است." این در حالی است که عمده افراد ارزهای دیجیتال را وسیله ذخیره ارزش در آینده نمی‌دانند و  تحلیل‌گران توصیه می‌کنند، بیش از آنچه توان از دست دادنش را دارید روی ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری نکنید. آن‌ها معتقدند ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه حقیقی مانند، تولید، سود و ملک ندارند و هیچ راهی برای پیش‌بینی اینکه قیمت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند یا کاهش می‌یابد وجود ندارد. در نتیجه همه چیزهایی که راجع به ارزهای دیجیتال گفته می‌شود، حدس و گمان است.

در اکوایران ببینید: راز بیت کوین

دوج کوین برای شوخی با ارزهای دیجیتال ابداع شد و اکنون با 91 میلیارد دلار سرمایه چهارمین ارز دیجیتال مهم دنیا محسوب می‌شود. تمامی ارزهای دیجیتال پرنوسان هستند و ریسک بالا دارند. یکی از تحلیل‌گران اشاره می‌کند:"وقتی روی دوج کوین سرمایه‌گذاری می‌کنید ریسک از دست دادن تمام پولی را که گذاشته‌اید به جان می‌خرید چون هیچ ارزش ذاتی ندارد و قیمت آن به همان راحتی که بالا رفت ممکن است پایین آید"

با وجود همه این حرف‌ها استقبال از ارزهای دیجیتال و پذیرش آن‌ها در حال افزایش است و مثال برجسته آن شرکت خودروسازی تسلاست که میلیاردها دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده است و ماشین‌های خود را در ازاء بیت کوین می‌فروشد.

ایلان ماسک مجری یک برنامه تلویزیونی می‌شود

علاوه بر این قرار است که امشب «ایلان ماسک» مجری یک برنامه زنده تلویزیونی باشد که از شبکه «SNL» پخش می‌شود. این امر با وجود اینکه طرفداران ایلان ماسک را خوشحال کرد، انتقاداتی را نیز به همراه داشت، زیرا معمولا مجری این برنامه تلویزیونی شخصیت‌های فرهنگی یا مجری‌های حرفه‌ای بوده‌اند. به هر حال ایلان ماسک که به شوخی و بی‌پرده حرف زدن معروف است، قول داد که در این برنامه محترمانه رفتار کند.

طلای جهانی

سکه طلا

طلای جهانی بعد از چند تلاش ناموفق بالاخره در روز پنج‌شنبه مرز 1800 دلار را پشت سر گذاشت. قیمت فلز گران‌بها در روز جمعه یک پله دیگر نیز بالا رفت و روی قیمت حوالی 1831 دلار کار خود را به پایان رساند. بازدهی اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا در روز شنبه مثبت بود، اما در زیر مرز حساس 1.6 درصد نوسان داشت. در نقطه مقابل شاخص دلار تغییراتی منفی را به ثبت رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید