شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شگفت انگیز

کاربردهای شگفت انگیز شامپو بچه که خیلی ها نمیدانند

کدخبر: 410326
اقتصدنیوز : اغلب افراد از شامپو بچه تنها برای شست و شوی سر کودک استفاده می کنند، در حالی که استفاده از شامپو بچه کاربردهای فراوان دیگری هم برای نظافت و ... به همراه دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،همانطور که می دانید شامپو بچه برای شست و شوی سر کودک، عالی و ملایم است اما شاید از کاربردهای دیگر آن اطلاعاتی نداشته باشید. به همین دلیل در این بخش به معرفی کاربردهای دیگر شامپو بچه می پردازیم.

شست و شوی صورت:

شامپوی بچه برای پوست سر کودک ملایم است، به همین دلیل به نظر می رسد برای پوست و شست و شوی روزانه مناسب باشد. متخصصان پوست معمولاً به افراد مبتلا به اگزما (درماتیت سبورئیک) توصیه می کنند هر روز از شامپوی بچه برای شستن صورت استفاده کنند.

از بین بردن چسبندگی چسب:

اگر جدا کردن چسب از روی پوست برایتان دردناک است می توانید چند قطره شامپو روی چسب بریزید تا به راحتی چسب از پوست جدا شود. شامپو بچه همچنین باقی مانده کرم یا پماد را از روی پوست پاک می کند. 

 پاکسازی سینوس ها:

نتی پات(وسیله ای برای رفع مشکلات سینوسی) می تواند سینوس ها را پاکسازی کند و خروپف را کاهش دهد اما اگر یک قطره شامپو بچه را البته بعد مشورت با پزشک و اجازه ی او در مقداری محلول آب نمک بریزید، می تواند به شما در رفع عفونت سینوس کمک کند.

درمان التهابات جزئی چشم :

قرمزی و خارش پلک دارید؟ ممکن است بلفاریت داشته باشید که یکی از اختلال شایع چشم است و اغلب توسط باکتری ایجاد می شود. از علائم آن می توان به خارش، قرمزی، سوزش، پارگی و پوسته پوسته شده پلک ها هنگام بیدار شدن از خواب اشاره کرد. با استفاده از کمپرس آب گرم و شست وشو چشم با شامپوی بچه می توانید التهاب را بهبود بخشید.

تمیز کردن جواهرت :

جواهرات را می توان با جوشاندن در مخلوطی از شامپوی بچه و آب تمیز کرد. به راحتی یک قطره از شامپو بچه را با مقداری آب مخلوط کرده و با مسواک نرم جواهرات را تمیز کنید، سپس با آب خنک بشویید و کاملا خشک کنید.

 استفاده به عنوان کف ریش :

اگر در سفر کف ریشتان را فراموش کرده اید همراه خود ببرید، شامپو بچه بهترین جایگزین است و نیازی به استفاده از صابون نیست.

پاک کردن کف:

اگر تمایلی به استفاده از مواد شیمیایی قوی در تمیز کردن منزل ندارید به جای آن از شامپو بچه استفاده کنید. بسیاری از افراد شامپو بچه را به عنوان گزینه ای مناسب برای تمیز کردن کف های لمینت پیشنهاد می کنند. مخلوطی از 1 تا 2 قاشق غذاخوری شامپو بچه را با مقداری آب ترکیب کنید و برای از بین بردن چربی و آلودگی ها از آن استفاده کنید.

تمیز کردن و حفظ مبلمان و وسایل چرم :

پاک کننده های چرم زیادی برای مبلمان، کفش ها و کیف های دستی موجود است. اما در بسیاری از موارد ممکن است به راه حل خاصی احتیاج نباشد. یک قطره از شامپو بچه را در آب گرم مخلوط کرده و توسط یک پارچه آغشته به محلول، وسایل مورد نظر را تمیز کنید.

 تمیز کردن ژاکت و کلاه چرمی :

اگر نمی خواهید برای تمیز کردن کت چرمی از تمیز کننده های قوی استفاده کنید همانند مبلمان چرم، کمی شامپو بچه را در آب حل کنید، دستمال را آغشته به محلول کرده و کت را با آن تمیز کنید سپس کت را با دستمال خشک کنید. برای تمیز کردن کلاه چرمی می توانید پارچه ی نمداری را با یکی دو قطره شامپو بچه روی کلاه چرمی تان بکشید و با پارچه ی نمدار تمیز دیگری هر چیزی را که باقیمانده پاک کنید.

شست و شوی لباس های ظریف با دست :

برای شست و شوی لباس های ظریف با دست حتما به یک ماده شوینده ملایم مانند شامپو بچه نیاز دارید که علاوه بر پاک کردن لباس به دست آسیب نمی زند.

شست و شوی لباس های پشمی و کشی :

برای شست و شوی لباس های پشمی می توانید از شامپوی بچه که به اندازه کافی ملایم است، استفاده کنید و لباس ها را داخل سبد قرار دهید تا خشک شود.

 باز کردن زیپ :

 اگر زیپ لباستان گیر دارد یک قطره از شامپو بچه را روی یک پنبه بریزید، سپس آن را روی زیپ بزنید. تا زمانی که زیپ قابل استفاده است، شامپو به روان کارکردن زیپ کمک می کند و در حین آبکشی شسته می شود.

رفع خشکی پاها:

برای نرم شدن پوست پاها و رفع خشکی پاها قبل از خواب کمی شامپو روی پاهایتان بمالید و یک جفت جوراب نخی سبک بپوشید. صبح پاهایتان نرم و لطیف می شود.

شستن رنگ اضافی از مو ها:

برای شستن رنگ اضافی موها کمی جوش شیرین به شامپو بچه اضافه کنید و با آن، رنگ موی اضافی را بشویید. استفاده از این شیوه و شستن موها دو تا سه بار با شامپو بچه مفیدتر از استفاده از روشن کننده ی رنگ مو است.

 نجات پلیورهای آب رفته:

اگر بعد از شست وشو، پلیورتان آب رفته است و نمی توانید دیگر از آن استفاده کنید، نگران نباشید با کمی شامپو بچه و آب گرم می توانید آن را به حالت روز اولش برگردانید. برای این کار در یک تشت آب گرم کمی شامپو بچه بریزید و هم بزنید تا کف کند. سپس پلیور را روی آب قرار داده و اجازه دهید خودش داخل آب فر برود و 15 دقیقه خیس بخورد.

بعد از گذشت این مدت پلیور را درآورید و آهسته بچلانید و سپس داخل ظرف دیگری که با آب پر شده بیاندازید، دوباره اجازه دهید پلیور خودش داخل آب فر برود. سپس آن را از آب بیرون بیاورید و روی یک حوله خشک پهن کنید تا آب اضافی آن جذب حوله شود. پس از خشک شدن خواهید دید پلیور به اندازه اولش برگشته است.

شست و شو برس های آرایشی :

برس های آرایشی کثیف می توانند محل تولید باکتری ها باشند و با ایجاد جوش صورت به زیبایی چهره آسیب برساند. برس های کثیف همچنین می توانند عفونت جدی ناشی از اشریشیا کُلی یا استاف یا عفونت قارچی را گسترش دهند.

برای تمیز نگه داشتن پوست، توصیه می شود هر هفت تا 10 روز برس را در مخلوطی از آب و شامپوی ملایم بشویید و رطوبت اضافی آن را بگیرید، سپس آنها را صاف بگذارید تا خشک شوند.

شست و شوی ماشین :

برای تمیز کردن و برق انداختن ماشین، شامپو بچه را با جوش شیرین مخلوط کرده و ماشین را بشوئید. یا اینکه یک چهارم فنجان شامپو را در یک سطل آب بریزید و با یک اسفنج بدنه اتومبیل را تمیز کنید. برای پاک کردن لکه های سیاه مستقیما یک قطره شامپو را روی اسفنج بریزید و عملیات پاکسازی را انجام دهید.

 تمیز کردن دیوارها :

شامپو بچه را در یک سطل با آب گرم رقیق کنید و از آن برای تمیز کردن دیوارهای کثیف استفاده کنید. برای پاک کردن لکه های باقیمانده اسپری حشره کش روی دیوارکه برای از بین بردن حشرات استفاده نموده اید، کمی شامپو روی اسفنج بریزید و دیوار را با آن تمیز کنید. سپس روی دیوار یک پارچه نمدار بکشید تا کف ها از بین بروند.

 تمیز کردن اجاق گاز:

فرمولاسیون شامپو بچه طوری تنظیم شده است که حتی می تواند چربی های اجاق گازتان را هم تمیز کند. برای زدوندن چربی های اجاق گازتان کمی جوش شیرین را با شامپو بچه ترکیب کنید و با آن گاز را تمیز کنید.

پاک کردن آرایش :

با استفاده از شامپو بچه حتی می توانید آرایش صورت(ریمل ،کانسیلر ،..) را بطور کامل پاک کنید.