شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#امنیت ملی

فرمانده کل سپاه: حباب امنیت ملی اسرائیل ترکید

کدخبر: 410312
اقتصاد نیوز : سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امشب چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مهمان گفت‌وگوی ویژه خبری بود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سرلشکر سلامی در ابتدای این برنامه اظهار کرد: در آستانه روز قدس هستیم و شایسته است در ابتدای کلام از یک فرمانده بزرگ شجاع که تصویر جاودانه او بر همه قلب‌ها نقش بسته است و آن کسی که بیرقدار آزادی قدس و مشعل‌دار روح مقاومت در همه سرزمین‌های اسلامی بود یاد کنیم، در این شب عزیز از سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی یاد می‌کنم که یاد و خاطره او همیشه در دل‌های ما زنده است.

به گزارش فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، وی با اشاره به اینکه از ملت عزیزان درخواست می‌کنیم تا برای شادی روح آن عزیز سفر کرده دعا کنند افزود: ما با یک پدیده سیاسی جدیدی در سطح جهان و منطقه روبرو هستیم.

فرمانده کل سپاه با اشاره به زوال و غروب تدریجی سیاسی قدرت‌های بزرگ بیرون از منطقه و درون منطقه ادامه داد: این آرایش قدرت در حال گسسته شدن است، آن پیوستگی که در جبهه ائتلافی از شیاطین و مستکبران عالم می‌دیدیم در حال شکسته شدن است.

وی با اشاره به سیمای سیاسی، امنیتی و جغرافیایی منطقه غرب آسیا و جهان افزود: آن‌ها می‌خواستند اسلام را  تغییر دهند لذا فاصله زیادی از هم گرفتند و قادر به کمک و امداد به یکدیگر نیستند و از هم گسسته شده اند و برای یکدیگر هزینه نمی‌کنند و لذا با یک هویت‌های سیاسی مجزا از هم مواجه هستیم که هر کسی در راستای منافع خود عمل می‌کند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: آمریکا نمی‌تواند کمکی به آن‌ها کند، امروز آمریکا نمی‌تواند برای عربستان سعودی و نجات آن‌ها از یک شکست آشکار اقدامی را انجام دهد، خود آمریکا توانایی اعمال مداخلات مستقیم و یا غیر مستقیم به شکل گذشته را ندارد و کاملاً در حاشیه تحولات منطقه قرار گرفته است. آمریکا نمی‌تواند مانع شکست عربستان در مقابل مجاهدان یمنی شود و مجبور است که به تدریج منطقه را ترک کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا مجبور است تحولات منطقه را ترک کند گفت: آمریکایی‌ها تحت فشار سیاسی بر افکار عمومی و تحت فشار جریانات و گروه‌هایی هستند که عراقی اند و عراقی‌ها تمایلی به ماندن آمریکا در صحنه جغرافیایی عراق را ندارند و تلاش می‌کند به هر شکل ممکن آمریکا را از منطقه اخراج کنند.

وی بیان کرد: شکنندگی و آسیب پذیری را در سیستم امنیت ملی اسرائیل می‌بینیم، ولی آمریکا نمی‌تواند کمکی به رژیم صهیونیستی کند، با فرسایش، کهولت و فرسودگی در قدرت‌هایی مواجه هستیم که قبلاً بسیار قوی عمل می‌کردند و امروز هیچ شادابی سیاسی در سیاست خارجی آن‌ها نمی‌بینیم، سیاست خارجی آن‌ها فعال نیست.

سرلشکر سلامی گفت: منطقه تحت تاثیر چنین شرایطی قرار دارد، موازنه قوا به طرز واضحی به نفع یمن در حال تغییر است و سعودی‌ها تحت ضربات بسیار مداوم قرار گرفته‌اند، هیچ یک از سامانه‌های پدافند هوایی و ضد موشک سعودی‌ها که همه آمریکایی هستند، قادر نیست از عملیات پهپادی یمنی‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: در سوریه یک تعادل سیاسی برقرار است و به سمت یک انتخابات در حرکت است. جبهه مقاومت در سوریه با هیچگونه افتی مواجه نشده است. در عراق هم یکپارچگی سیاسی برقرار است و جریانات مقاومت در عراق فعال هستند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: دشمنان تصور می‌کردند بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی جبهه مقاومت تضعیف می‌شود در حالی که امروز شجره طیبه مقاومت در حال جواب دادن است. منطقه فعلی روند امنیتی آمریکا را سست می‌کند. نفوذ ما اعتقادی و آرمانی است و دشمن فاقد چنین نفوذی است. در لبنان، سوریه، عراق، یمن و افغانستان شاهد هستیم که شجره طیبه مقاومت اسلامی در حال جواب دادن است بنابراین منطقه، منطقه‌ای است که کاملاً روند حضور امنیتی آمریکا در آن سست شده است لذا نشان داده شده که نمی‌توان در این منطقه نیرو‌های خارجی را ایمپلنت کرد، یعنی هر نیروی بیگانه‌ای خارج از منطقه از دید مردم منطقه یک شیء خارجی تصور می‌شود و دیر یا زود بدون دستاوردی باید منطقه را ترک کنند، شرایط نشان می‌دهد که بیداری اسلامی این شعله‌های آگاهی که در قلب و ذهن جوانان مسلمان شعله کشیده و این مشعل‌های آگاهی به روح جهاد تبدیل شده است، سرزمین‌های اسلامی به میدان جهاد علیه متجاوزان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه نیروی قدس یک برانگیختگی از قدرت در مقابل دشمن ایجاد می‌کند، تصریح کرد: نیروی قدس توانست در لبنان و فلسطین قدرت سوزان ایجاد کرده و فلسطینی‌ها را در قدرت خودکفا کند. ما قدرت را از ایران منتقل نمی‌کردیم، زیرا اصلا به دلیل محدودیت‌ها و محاصره‌ها امکان انتقال سلاح به آنجا میسر و مقرون به صرفه نیست.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه حباب امنیت ملی اسرائیل ترکیده است عنوان کرد: اسرائیلی‌ها دچار پدیده زوال هستند و در غروب سیاسی به سر می‌برند و اتفاقاً این بار به نظر می‌رسد که فروپاشی رژیم صهیونیستی می‌تواند از درون باشد.

وی ادامه داد: این پوسیدگی در تمام ارکان این رژیم کاملا موج می‌زند یعنی در افول اقتصادی فوق‌العاده بالایی به سر می‌برند، شاهد از بین رفتن انسجام اجتماعی در ناکارآمدی سیاسی و اغتشاش سیاسی آن‌ها هستیم، هر شنبه اعتراضات عمومی در رژیم اشغالگر صهیونیستی بر قرار است، تاکنون ۴ انتخابات برای تعیین نخست وزیر انجام دادند، ولی نتوانستند و احتمالاً به سمت انتخابات پنجم می‌روند.

فرمانده کل سپاه یادآور شد: سیستم صهیونیستی از درون دچار فروپاشی، تزلزل و ریزش شده است، آن‌ها سعی کردند ظرف یک سال و نیم گذشته از خودشان یک فیگور اقتدار نشان دهند یعنی مثل یک بادکنک خودشان را باد کردند.

وی افزود: آن‌ها آسیب‌های فوق‌العاده‌ای دارند، یکی دو ماه قبل تمام آسیب‌های رژیم صهیونیستی نشان داده شد، نشان داده شد که دریانوردی و کشتیرانی تجاری رژیم‌صهیونیستی در هر نقطه‌ای از عالم آسیب پذیر است در حالی که ۹۰ درصد تجارت و بازرگانی این رژیم از طریق دریاست، زیرا هیچ مرز زمینی ندارد.

سرلشکر سلامی عنوان کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد که رژیم صهیونیستی چنین آسیب‌های بزرگی در عرصه تجارت دریایی داشته باشد، خیلی ساده می‌توان تجارت دریایی رژیم صهیونیستی را با اخلال جدی مواجه کرد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آن‌ها می‌خواستند نشان دهند که اصلا سیستم امنیت ملی اسرائیل شکننده نیست، وقتی انفجار مهیب با آن قارچ بزرگ که شبیه انفجار هسته‌ای بود در کارخانه ساخت موتور‌های پدافند هوایی صورت گرفت و آن کارخانه‌ای که ماهواره‌های رژیم صهیونیستی را می‌ساخت، به یکباره این بادکنک با یک سوزن تمام بادش خالی شد یعنی نشان داده شد که چقدر آسیب پذیر هستند و این یک دومینو بود.

وی افزود: بعد از آن در حیفا پالایشگاه بزرگ منفجر شد، مخازن آمونیاک نشت کرد و اعلام کردند که ۸۰ شرکت تحت تاثیر حملات سایبری قرار گرفته و نزدیک فرودگاه بن گوریون انفجار رخ داد، یا جاسوسانشان در اربیل عراق کشته شدند.

سرلشکر سلامی گفت: رژیم اسرائیل یک نوار باریک است، در برخی جا‌ها عرض ۱۴ کیلومتری دارد، لذا اولین ضربه می‌تواند آخرین ضربه باشد، بزرگترین ضعف رژیم صهیونیستی این است که هر اقدام تاکتیکی می‌تواند یک شکست استراتژیک باشد، یعنی با یک عملیات می‌توان این رژیم را منهدم کرد، از این نقطه ضعف‌ها پرده برداری شده است، اگر اخبار این اتفاقات توسط دوربین‌ها ضبط نمی‌شد و منتشر نمی‌شد، مقامات صهیونیست هرگز این اخبار را منتشر نمی‌کردند.

وی گفت: مضحک بود وقتی ان کارخانه تولید موشک و ماهواره منهدم شد گفتند که اینجا تست انجام می‌شد و این خیلی خنده دار است، کدام کشوری در کارخانه تست انفجار انجام می‌دهد. موج اقتدار آن‌ها به یکباره ویران شده است و حباب امنیت ملی اسرائیل ترکیده است، آن حجمی که بر اثر عملیات روانی ساخته بودند از بین رفت و امروز چهره رژیم صهیونیستی را در اندازه‌های واقعی می‌توانید ببینید.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: یک رژیم نمی‌تواند فقط مولد شرارت باشد، آن‌ها ضعیف هستند، آمریکایی‌ها هم فرمولی برای حل مسائل آن‌ها ندارند و این ناکامی و این شکست‌های افسرده کننده در کنار اغتشاشات درون رژیم صهیونیستی اعتراضات فلسطینی ها، ناکارآمدی دولت بر اساس نظام سیاسی اسرائیل در تشکیل دولت و تضاد‌های اجتماعی درون آن‌ها یک فضای بسیار ناخوشایند و واقعاً شکننده‌ای را ایجاد کرده است که باید مراقب رفتار هایشان از این به بعد باشند.

وی ادامه داد: آن‌ها باید رفتارهایشان را بر اساس واقعیت تنظیم کنند، بزرگترین شکست نظام‌های سیاسی بی خرد و شیطانی مانند آمریکا و اسرائیل در این است که آن‌ها قدرت برآورد واقع‌بینانه و صحیح از محیط و صحنه را ندارند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه در تشک کشتی طرف مقابل قدرت حریف را بهتر از خود حریف درک می‌کند گفت: فشار‌هایی که کشتی به طرف مقابل وارد می‌کند آن حریف این فشار‌ها را بیشتر احساس می‌کند قدرت ما توسط دشمن بهتر درک می‌شود و این یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه در تمام عرصه‌ها این پیشرفت‌های مدرن و شگفت انگیز اتفاق افتاده است افزود: ما صادقانه با مردم صحبت می‌کنیم و یک عبارتی وجود دارد که می‌گوید فضیلت آن چیزی است که دشمن به آن شهادت می‌دهد، قدرت پهپادی ما یک قدرت مدرن است یعنی یک قدرت پیشرفته است که با همه قدرت‌های پهپادی پیشرفته جهان رقابت می‌کند، در عرصه اوج‌گیری و ارتفاع امروز کاملاً جایگزین پرنده‌های با سرنشین شده است و هم در برد و هم در قدرت تهاجمی بی نظیر هستند، پهپاد‌ها تنها عناصر شناسایی نیستند بلکه خودشان مانند یک موشک هستند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به دو خصوصیت دقت و برد پهپادهای ایرانی گفت: این دقت به گونه‌ای است که مثلا در یک ساختمان، هر نقطه‌ای را که بخواهیم مورد اصابت قرار می‌دهیم، دقت‌ها آن قدر بالا رفته که نقاط بسیار ریز قابل هدف گذاری هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به خط مشی سپاه درباره حضور نامزد‌های نظامی در انتخابات آتی ریاست جمهوری افزود: نظامی‌ها هم مثل بقیه افراد این مملکت بر اساس قانون اساسی و قوانین جمهوری اسلامی ایران می‌توانند در انتخابات شرکت کنند و این موضوع صرفا انتخاب شخصی آنهاست و هیچ ربطی به سازمان ندارد یعنی اگر یک پاسدار و یک نظامی در انتخابات شرکت کند این تمایل شخصی است و هیچ‌گونه تشویق و یا حمایت از سوی سازمان وجود ندارد.

وی افزود: ما صادق و متعهد هستیم و مکلفیم که ابداً در انتخابات به نفع و یا علیه هیچ کاندیدی عمل نکنیم، سپاه در موضوع انتخابات متشکل است از مجموعه‌ای از پاسدارانی که هر کدام به کاندید مورد نظر خودشان رای می‌دهند و یک جریانی در سپاه وجود ندارد که بخواهد نسبت به اینکه به چه کسی رای داده شود و یا نشود تصمیم بگیرد.

سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در راهبرد دشمنان ما جغرافیای جهان اسلام و غرب آسیا خاورمیانه نامیده می شود، در منطق راهبردی آنها این منطقه یک منطقه به هم پیوسته است یعنی منطقه ای یکپارچه است و از دید آنها سکوی پرش هر قدرتی به تراز قدرت جهانی است.

وی ادامه داد: سیاست دشمنان ما برای اینکه تحولات سیاسی و امنیتی را در خاورمیانه با مطلوبیت های سیاسی و منافع خودشان هم راستا کنند این بود که تک‌تک به واحدهای سیاسی و به کشورهای منطقه حمله کنند و آنها را از هم منفک کنند و به هر جزء مستقل و منفرد حمله کنند و آن جز را تسلیم کنند و بعد به سراغ جزء دیگر بروند.

فرمانده کل سپاه در پایان یادآور شد: نقطه نهایی اقدامات آنها مثلا جمهوری اسلامی ایران است، اگر آنها می توانستند سیاست هایشان را پیاده‌سازی کنند که به هر جزء مستقل جدا حمله کنند و تمرکز قوا را در یک نقطه قطعی قرار دهند و آن نقطه را تسلیم کنند و دوباره به سراغ نقطه دیگری بروند، این استراتژی خطرناک می توانست آنها را به موفقیت نزدیک کند کاری که نیروی قدس انجام داد این بود که این جبهه های منفصل در اقصا نقاط دنیای اسلام را به هم متصل کرد.