طلا و دلار افزایش یافت

روزهای اوج دوج کوین /سورپرایز برای ارزهای دیجیتال

کدخبر: ۴۱۰۳۰۵
برخی کارشناسان بر این باورند که مجری بودن ایلان ماسک در برنامه اس ان ال ) برنامه کمدی اواخر شب برنده جایزه امی ان بی سی) در روز شنبه موجب رشد دوج کوین شدخ زیرا ماسک یکی از طرفداران Dogecoin است و امکان صحبت در مورد ارز در تلویزیون ملی برای او می تواند تقاضای بیشتری را به دنبال داشته باشد.
روزهای اوج دوج کوین /سورپرایز برای ارزهای دیجیتال

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، در روزی که گذشت دوج کوین روند افزایشی به خود گرفت. این در حالی است که بقیه بخش های ارزهای دیجیتالی روند متفاوتی به خود گرفت. این ارز دیجیتالی که بر اساس طرح سگ شیبا اینو در بازار عرضه می شود در روزی که گذشت بیش از 10 درصد افزایش قیمت داشت و به بیش 69 سنت رسید. 

برخی کارشناسان بر این باورند که این رشد به دلیل مجری بودن ایلان ماسک در برنامه اس ان ال ( برنامه کمدی اواخر شب برنده جایزه امی ان بی سی)  در روز شنبه  است. ماسک یکی از طرفداران Dogecoin است و امکان صحبت در مورد ارز در تلویزیون از طرف او می تواند تقاضای بیشتری را به دنبال داشته باشد. بسیاری منتظر هستند تا ببنیند ماسک در برنامه ای که خود مجری است چه کسی را مهمان خواهد کرد و چه خواهد گفت. برنامه شنبه شب سوپرایز جدید ماسک برای بازار های ارز دیجتالی به حساب می آید.

برخی اعتقاد دارند:وقتی او در برنامه SNL درباره دوج کوین صحبت کند، به یک گروه مخاطب کاملاً جدید دست یافته است.امید گسترده‌ای در میان طرفداران دوج کوین به وجود آمده که وقتی ماسک در این برنامه از دوج کوین صحبت کند، نظر گروه جدیدی را جلب خواهد کرد و آنها پس از صحبت‌های او برای خرید این ارز هجوم می‌آورند.اگر برنامه نمایشی به‌اندازه کافی خنده‌دار، به‌موقع و با دیدگاه صعودی باشد، انتظار و البته برای کسانی که با این پیش‌بینی در دوج کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند «قمار»، این است که قیمت دوج کوین به‌شدت بالا خواهد رفت.

دوج کوین به عنوان یک شوخی در سال 2013 آغاز شد ، در زمانی که رونق ارزهای رمزپایه در ابتدای راه بود و سیل کوین های کوچک و ابتدایی وارد بازار شد. Doge محبوبیت خود را به دست آورد ، ظاهرا  توجه میلیاردرهایی مانند ایلان ماسک مدیرعامل تسلا و مارک کوبن سرمایه گذار آمریکایی و دسترسی آسان از طریق برنامه تجارت آزاد رابین هود باعث افزایش محبوبیت این ارز شده است.

coindesk-DOGE-chart-2021-05-06

روند بیت کوین

خانم یلن وزیر خزانه داری آمریکا در دو روز گذشته مورد توجه بازار ها بود صحبت های اولیه او درباره احتمال افزایش نرخ بهره موجب فشار فروش در بازار ها شد.او گفته بو شاید لازم باشد در اقتصاد آمریکا به افزایش نرخ بهره نیز فکر شود. این اظهارت خلاف اظهارات قبلی یلن بود یلن قبلا گفته بود پیش بینی نمی کند تورم برای اقتصاد ایالات متحده مشکلی ایجاد کند و هرگونه افزایش قیمت به دلیل کمبودهای زنجیره تأمین و بازگشت مجدد قیمت نفت زود گذر است با عین حال این احتمال را مطرح کرد که ممکن است نرخ بهره برای مقابله با عواقب سیاست احیای اقتصادی آمریکا افزایش یابد.

بسیاری از ناظران باسابقه بازار با منطق او موافقت هستند ، که اساساً برای جلوگیری از تورم جدی افزایش نرخ بهره لازم است حتی دواجونز تیتر زده همه چیز تورم را فریاد می زند. نرخ بهره کمک می کند نقدینگی در اقتصاد تنظیم شود و اثر این تنظیم در مدیریت نرخ تورم منعکس می شود. در روز گذشته پس از آنکه یلن مواضع خود درباره افزایش نرخ بهره را روشن تر ساخت رشد قیمت تجربه کرد. زیرا یلن پس از انعکاس حمایت او از افزایش نرخ بهره در جریان یک رویداد آنلاین به میزبانی وال استریت ژورنال در مورد این اظهار نظر توضیح داد: «این چیزی نیست که من پیش بینی یا توصیه می کنم»رئیس سابق بانک فدرال ، روز چهارشنبه گزارش بلومبرگ ، افزود: «اگر کسی از استقلال فدرال رزرو قدردانی می کند ، فکر می کنم آن شخص من هستم.» اشاره او استقلال بانک مرکزی از این جهت است که تعیین نرخ بهره در حیطه اختیار بانک مرکزی است. پس از این سخنان بیت کوین که به کف 53 هزار دلار نزدیک شده بود پس از توضیحات یلن با افزایش بیش از 5 درصد به قیمت 56 هزار و 841 دلار رسید.

coindesk-BTC-chart-2021-05-06

قیمت طلا در روزی که گذشت

قیمت طلا در روز چهارشنبه کمی بهبود یافت. بازده خزانه داری ایالات متحده به دنبال گزارش کمی حقوق ، کمی پایین تر از حد انتظار پیش رفت. این اتفاق موجب شد قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه به طور نسبی بالاتر رود ، علاوه بر این  رشد قیمت روز چهارشنبه به دلیل برخی عوامل فنی و افزایش قیمت نفت خام بوده است. قیمت نفت خام که امروز به بالاترین سطح در دو ماه گذشته رسید قیمت طلا در پایان معاملا روز در محدوده 1786 دلار بسته شد که هفت دلار از قیمت روز سه شنبه بالاتر بود.

طلا

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید