گزارش اقتصادنیوز از تحولات آخرین روز کاری هفته بورس پایتخت؛

صعود شاخص بورس با اهرم حمایت + نمودار

کدخبر: ۴۱۰۲۰۷
اقتصادنیوز: امروز 15 اردیبهشت 1400 در آخرین روز کاری هفته شاخص کل بورس صعود کرد و سطح حمایت یک میلیون و 170 هزار واحدی را پس گرفت.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات روز چهارشنبه شاخص کل بورس 5 هزار و 203 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 172 هزار واحد رسید.  

بورس

صعود پس از یک هفته

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس صعودی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش ز  2 هزار واحد رشد کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز دوشنبه 5 هزار و 203 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 172 هزار و 248 واحد رسید.

شاخص هم‌وزن نیز در پایان معاملات 177 واحد نسبت به روز دوشنبه پائین آمد و در رقم 422 هزار و 848 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 7 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 425 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 54 نماد رشد قیمت داشتند که 45 نماد بورسی و 9 نماد فرابورسی بودند. همچنین 244 نماد کاهش قیمت داشتند که 157 نماد بورسی و 87 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 12 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 55 درصد بازار افت قیمت داشتند.

افزایش خروج پول حقیقی 

در روز ‌چهارشنبه برای چهاردهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با رشد 6 درصدی به 338 میلیارد تومان افزایش یافت.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (پالایش نفت اصفهان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 39 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، وبملت (بانک ملت) و وسپهر (شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «فملی»، «وپاسار» و «فولاد» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس فملی صدرنشین است و وپاسار و فولاد در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وسپهر، کرمان و بپیوند پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

گروه سبز بازار

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری (مانند وپاسار، وبملت، وپارس، وتجارت و وبصادر) افزایش یافت. 

کاهش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 66 درصد کاهش یافت و در رقم 19 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد افزایش یافت و 4 هزار و 228 میلیارد تومان شد.

شرکت سیمان داراب (با نماد معاملاتی ساراب) با صف‌ خرید 7 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ساراب، شصدف (شرکت صنعتی دوده فام) و واعتبار (سرمایه گذاری اعتبار ایرانیان) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 180 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

رشد ارزش معاملات خرد 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 209  میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌دوشنبه 23 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 45 درصدی نسبت به روز دوشنبه  به رقم 2 هزار و 300 میلیارد تومان رسید.

ارزش معاملات بورس امروز به رقم هزار و 907 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز گذشته 330 میلیارد تومان معادل 14 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 21 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم هزار و 584 میلیارد تومان رسید.

وبملت در صدر جدول ارزش معاملات

در معاملات امروز نماد وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 191 میلیارد تومان بود.  

پس از وبملت، شپنا بیشترین ارزش معاملات را داشت و ایران خودرو رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن فملی و برکت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز ایران خودرو با تعداد 769 میلیون و 114 هزار و 887 سهم در صدر قرار گرفته است. وبملت در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به سایپا تعلق داشت. نمادهای خبهمن و کرمان نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید