گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز وطلای پایتخت

سقوط آزاد در بازار دلار + نمودار

کدخبر: ۴۰۹۶۲۰
اقتصادنیوز: امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰اسکناس آمریکایی طی یک روز بیش از 4 درصد از ارزش خود را از دست داد تا در قعر جدول بازدهی روزانه قرار بگیرد.
سقوط آزاد در بازار دلار + نمودار

به گزارش اقتصادنیوز در بازار سکه نیز فلز گران بهای داخلی با از دست دادن حمایت 9 میلیون و 800 هزار تومانی، تا محدوده 9 میلیون و 400 هزار تومان سقوط کرد،‌هر چند که در ساعات انتهای روز توانست کمی از ارزش از دست رفته خود را جبران کند. جدا از بازار دلار و سکه، در بازار طلا نیز نزول قیمت ها شدید بود. طلای 18 عیار روز یک شنبه نزدیک 3 درصد افت قیمت را ثبت کرد و به محدوده 940 هزار تومانی رفت. بازار سهام در روز یک شنبه نسبت به سایر بازارها افت کمتری را تجربه کرد. شاخص کل این بازار امروز کمی بیش از یک درصد از ارزش خود را از دست داد و در محدوده یک میلیون و 180 هزار واحد به کار خود پایان داد.

مقاومت یک ساعته معامله گران دلار

امروز دلار در همان ابتدای روز کانال 23 هزار تومانی را از دست داد. اسکناس آمریکایی با قیمت 22 هزار و 750 تومان معاملات خود را آغاز کرد. از ساعت 11 تا 12 احتیاط در بازار زیاد بود و معامله گران سعی می کردند اجازه ندهند قیمت به زیر خط 22 هزارو 500 تومانی نفوذ کند. با این حال از ساعت 12 ظهر سقوط آزاد قیمت ها آغاز شد و این ارز حدود ساعت3 بعدازظهر به کانال 21هزار تومانی و محدوده 21 هزار و 800 تومانی قدم گذاشت. از ساعت 3 بعدازظهر، معامله گران سعی کردند اجازه افت بیشتر را به قیمت ندهند و با افزایش خریدهای خود، اسکناس آمریکایی را به بالای خط 22 هزار تومان آوردند. با وجود این برگشت، دلار هم چنان در کمترین سطح نسبت به اواخر دی ماه قرار داشت. اسکناس آمریکایی در تاریخ 29 دی ماه، زیر مرز 22 هزار تومان به کار خود پایان داده بود. در کنار این، افت امروز در سال 1400 سابقه نداشت.

در اکوایران ببینید: ریزش ۲۰ درصدی دلار مثل ۹۴؟

دو عامل افت قیمت دلار

به گفته فعالان، مهم ترین عاملی که موجب شد قیمت دلار در روز یک شنبه نزول زیادی را تجربه کند، خوش بینی معامله گران نسبت به آینده مذاکرات هسته ای بود. آن ها اظهارات عراقچی را بسیار برجسته می کردند که از توافق بر روی رفع برخی از تحریم ها خبر داده بود. در کنار این، از دست دادن پیاپی حمایت های فنی موجب شده است که تمایل برای فروش در بازار افزایش پیدا کند. افت قیمت دلار در روز یک شنبه موجب شد که فلز گران بهای داخلی نیز در مقطعی به محدوده 9 میلیون و 400 هزار تومان ریزش کند. از ساعت 3 بعدازظهر سکه بازان توانستند با افزایش خریدهای خود سکه را به بالای خط 9 میلیون و 500 هزار تومانی بازگردانند.

 

  • بازدهی بازارها ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰
  • بازدهی بازارها ۱۲ اردیبهشت۱۴۰۰
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید