کاهش میانگین خروج پول حقیقی از بازار سهام؛

رفت و برگشت شاخص بورس در یک هفته

کدخبر: ۴۰۸۸۰۶
بورس هفته اخیر را در سطح یک میلیون و 207 هزار واحد به پایان برد، این در حالی است که در پایان هفته پیشین نیز در همین رقم ایستاده بود.

به گزارش اقتصادنیوز ، در حالی که در سه روز ابتدایی هفته، شاخص کل روندی نزولی داشت، به واسطه رشد در دو روز کاری پایانی هفته توانست بالاتر از رقم انتهای هفته قبل بایستد. در پایان هفته اخیر شاخص کل 655 واحد بالا‌‌تر از هفته قبل ایستاد و شاخص کل هم وزن با افت 2 هزار و 825 واحدی نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل، در محدوده 427 هزار و 252 واحدی قرار گرفت.

بورس هفته

بازدهی هفته

شاخص کل در آخرین روز هفته 5 هزار و 72 واحد رشد کرد و به رقم یک میلیون و 207 هزار واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل 655 واحد بالا‌تر ایستاد تا بازدهی هفته شاخص بورس مثبت 0.05 درصد شود. در هفته اخیر روند تغییرات شاخص کل تنها در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صعودی بود که به ترتیب 15 هزار و 5 هزار واحد رشد کرد.

روند شاخص کل هم‌وزن

شاخص کل هم‌وزن به استثنای روز سه‌شنبه در باقی روزهای هفته اخیر نزولی بود، شاخص هم وزن در پایان هفته نسبت به هفته پیشین 2 هزار و 825 واحد پائین‌تر ایستاد و به رقم 427 هزار و 252 واحد رسید و بازدهی منفی 0.66 درصدی را ثبت کرد.

بورس هفته

کاهش میانگین هفتگی ارزش معاملات

در هفته اخیر، کمترین رقم ارزش معاملات کل در روز ‌شنبه بود که ارزشی معادل 3 هزار و 461 میلیارد تومان داشت و بالاترین رقم هفته روز دوشنبه محقق شد که به رقم 18 هزار و 864 میلیارد تومان بالغ شد. میانگین ارزش معاملات کل هفته 8 هزار و 460 تومان بود که نسبت به رقم 16 هزار و 105 میلیاردی هفته پیشین، افت 47 درصدی داشته است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش معاملات خرد

در این هفته، میانگین ارزش معاملات خرد بورس 2 هزار و 934 میلیارد تومان بود که نسبت به رقم 2 هزار و 149 میلیاردی هفته پیشین، رشد 36 درصدی داشته است.  بالاترین رقم هفته 4 هزار و 264 میلیارد تومان بود که در روز سه‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌یکشنبه برمی‌گردد که هزار و 696 میلیارد تومان بود.

افت 4.8 درصدی میانگین ارزش صف‌های فروش

میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر 4 هزار و 258 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته‌ پیشین 217 میلیارد تومان کمتر بود و افت 4.8 درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته 4 هزار و 557 میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز ‌‌چهار‌شنبه برمی‌گردد که 3 هزار و 788 میلیارد تومان بود.

رشد 3.5 درصدی میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید

میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر 58 میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته 2 میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید 3.5 درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته 98 میلیارد تومان بود که در روز چهار‌شنبه ثبت شد و پایین‌ترین رقم به روز یکشنبه برمی‌گردد که 39 میلیارد تومان بود.

کاهش میانگین خروج پول حقیقی

در پایان هفته اخیر در روز چهار‌شنبه برای یازدهمین روز کاری متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم. با این حال میزان خروج پول حقیقی نسبت به هفته پیشین کاهش یافت. در مجموع کل هفته هزار و 503 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین هفته خروج پول حقیقی 300 میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین کاهش 11 درصدی داشته است.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید