گروه‌های سبز بازار سهام امروز+اینفو

بورس هفته را صعودی تمام کرد/ بانکی‌ها در صدر

کدخبر: ۴۰۸۷۸۴
در معاملات امروز -چهارشنبه 8 اردیبهشت- نمادهای بانکی بیشترین رشد قیمت را ثبت کردند.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با صعود 5 هزار و 72 واحدی به رقم یک میلیون و 207 هزار و 702 واحد رسید. 

شاخص هم وزن نیز 208 واحد پائین آمد و در سطح 427 هزار و 254 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 23 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 660 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «وبملت»، «فارس» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند. وپاسار، وتجارت و فولاد نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص بورس قرار گرفتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و فملی در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز کرمان، ذوب و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز ‌چهارشنبه برای دهمین روز متوالی شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار با افت 42 درصدی به 103 میلیارد تومان کاهش یافت.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام اخابر (مخابرات ایران) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 12 میلیارد تومان بود. پس از اخابر، شتران (پالایش نفت تهران) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

گروه‌های سبز بازار 

در معاملات امروز قیمت سهام اغلب شرکت‌های گروه‌های بانک‌ها و موسسات اعتباری (مانند وبملت، وتجارت، وبصادر، ونوین، وخاور و وپاسار) و خودروسازی‌ها (مانند خساپا، خودرو، خبهمن و خگستر) افزایش یافت. 

بورس

افت ارزش معاملات 

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 5 هزار و 416 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌سه‌شنبه 47 درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با کاهش 3.5 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 4 هزار و 113 میلیارد تومان رسید.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز گذشته 104 درصد افزایش یافت و در رقم 98 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 5 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 788 میلیارد تومان شد.

شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 28 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، وبملت (بانک ملت) و خبهمن (خودروسازی بهمن) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 155 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

نقشه بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید