انگیزه های و رفتارها در بازار ارز

مانیفست نوسان در بازار ارز/ اهداف مهم قیمت دلار برای معامله گران

کدخبر: ۴۰۸۶۴۹
اقتصادنیوز: به نظر دامنه قیمت دلار در بازار ارز تغییر کرده است. قیمت دلار در یک محدوده جدید زیر 23 هزار و 800 تومان نوسان دارد. در این دامنه معامله گران دلار چه رفتاری خواهند داشت؟
مانیفست نوسان در بازار ارز/ اهداف مهم قیمت دلار برای معامله گران

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران بازار ارز را می توان در سه دسته قرار دارد: معامله گران کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت. تحلیل گران فنی بر اساس اینکه معامله گران در کدام دسته قرار داشته باشند، نقاط خرید و فروش خاصی را پیشنهاد می دهند. به عنوان مثال، این دسته از تحلیل گران باور دارند، تا زمانی که قیمت دلار زیر محدوده ۲۶ هزار و ۱۰۰ تومانی قرار دارد، خرید برای معامله گران بلند مدت به صرفه نخواهد بود. در واقع آن ها روند قیمتی را تا زمانی که دلار زیر ۲۶هزار و ۱۰۰ تومانی است، برای بازه طولانی مدت نزولی  یا پرریسک می دانند. در بازه میان مدت، تحلیل گران فنی اعتقاد دارند تا زمانی که قیمت زیر محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی است، خرید دلار پرریسک خواهد بود. در بازه کوتاه مدت نیز تحلیل گران باور دارند، شکست محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی نشانه ای از احتمال افت بیشتر قیمت دلار خواهد بود.

شناسایی سه دسته معامله گر دلار

معامله گران کوتاه مدت در بازار داخلی به کسانی گفته می شود که در بازه های روزانه و نهایتا یک ماهه اقدام به معامله می کنند. معامله گران میان مدت نقاط خرید و فروش خود را عمدتا به صورت فصلی تنظیم می کنند و معامله گران بلند مدت شامل افرادی می شود که حتی می توانند بیش از ۳ ماه هم برای خرید و فروش دلار صبر کنند.

دلار

انگیزه معامله گران مختلف برای ورود به بازار

در شرایط کنونی با توجه به صحبت های تحلیل گران فنی میتوان گفت که خریداران میان مدت و طولانی مدت انگیزه چندانی برای ورود به بازار ندارند. به نظر می رسد اگر بازار زیر محدوده ۲۳هزار و ۸۰۰ تومانی بماند، اوضاع باز هم به کام فروشندگان خواهد شد. در مقاطعی از روزهای اخیر قیمت دلار در هرات افغانستان نیز بالاتر از بازار تهران قرار گرفته است که نشان می دهد عرضه ارز در ایران قابل توجه است و بازارساز به دنبال افت قیمت هاست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید