اصلاح فنی در بازار طلا؛ نوسان در ارزهای دیجیتالی؛

سرنوشت قیمت طلا و بیت کوین پس از کرونا

کدخبر: ۴۰۷۵۳۰
اقتصادنیوز:خانه نشینی در دوران پاندمی مردم را به سمت سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال جلب کرد و با نزدیک شدن به نقطه پایانی کوید19، افت تقاضا و افت قیمت ارزهای دیجیتال محتمل است.
سرنوشت قیمت طلا و بیت کوین پس از کرونا

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت طلا و ارزهای دیجیتال مهم دنیا روند کاهشی را دنبال کردند. به نظر برخی از کارشناسان هر دو این‌ها با نزدیک شدن به پایان پاندمی در ارتباط است. با پایان پاندمی و بازسازی اقتصادی و بیرون رفتن از دوره عدم اطمینان قیمت فلز زرد رنگ افت می‌کند. در مورد بیت کوین نیز چون در طول یک سال اخیر مردم از تفریحات خود کاسته و بیشتر وقت خود را در خانه می‌گذراندند، به سمت بیت کوین جلب شدند و با بازگشت مردم به سمت تفریحات و مشاغل قبلی استقبال از بیت کوین در حال کاهش است.

تغییرات قیمت طلا

طلای جهانی روز گذشته از مرز 1790 دلار عبور کرد و کار خود را با قیمت 1794 دلار به پایان رساند. تغییرات قیمتی طلا در روزپنج‌شنبه نسبت به روز گذشته منفی بود. قیمت طلا بعد از نوسان‌ها صعودی چند ساعت ابتدایی معاملات روند کاهشی را در پیش گرفت و در حوالی 1785 دلار نوسان کرد.کیتکو نیوز گزارش داد بازار طلا شاهد برخی فروش های فنی است اما سرعت فروش همچنان ثابت مانده است زیرا بازار کار همچنان شاهد بهبود وضعیت است و کارگران آمریکایی کمتر از انتظار برای دریافت مزایای بیکاری برای اولین بار اقدام می کنند.

بیت کوین

تغییرات قیمتی منفی بازار طلا در حالی اتفاق افتاد که بازدهی اوراق ده ساله خزانه‌داری آمریکا که در ماه‌های اخیر مهم‌ترین مانع رشد طلا محسوب می‌شد، در روز پنج‌شنبه کاهش یافت و زیر مرز حساس 1.6 درصد نوسان می‌کند.

تغییر شاخص دلار در روز پنج‌شنبه مثبت بود. محتمل است که روند صعودی شاخص دلار، به عنوان یک نیروی منفی بر قیمت طلای جهانی اثر گذاشته باشد. علاوه بر این پیشرفت واکسیناسیون و امید به بازسازی سریع اقتصادی از دلایل تاثیرگذار بر افت قیمت طلا عنوان می‌شود.

افت قیمت ارزهای دیجیتال مهم

تغییرات قیمتی 5 ارز دیجیتالی که بیشترین سرمایه بازار را به خود اختصاص داده‌اند، در یک هفته گذشته منفی بود.از بین این 5  ارز 4 ارز تغییرات منفی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساندند. اما اتریوم در 24 ساعت گذشته بیش از 7 درصد رشد کرده و در حوالی 2 هزار و 455 دلار معامله می‌شود.بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 56 هزار و 385 دلار و کمترین قیمت آن 52 هزار و 646 دلار بود. بر این اساس بیشترین و کمترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته حدود 7 درصد اختلاف داشتند.

خانه‌نشینی در دوران پاندمی و تقاضای بیت کوین

برخی از کارشناسان معتقدند رشد بیت کوین در طول یک سال گذشته به خاطر فراگیری بیماری کرونا اتفاق افتاد. بر این اساس چون مردم باید بیشتر وقت خود را در خانه سپری می‌کردند و برای کار کردن بیرون نمی‌رفتند به فکر سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین افتادند و افزایش تقاضا و رشد قیمت آن را موجب شدند. از نظر این کارشناسان با نزدیک شدن به پایان ماجرای پاندمی مردم دوباره وقت خود را صرف کارها و تفریحات متداول می‌کنند و افزایش تقاضایی که ایجاد شده بود از بین می‌رود، در نتیجه قیمت بیت کوین رفته رفته کاهش می‌یابد.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید