مسیریابی روند بازار ارز در روز دوم اردیبهشت

بازی جدید در بازار ارز/ تغییر دامنه نوسان قیمت دلار

کدخبر: ۴۰۷۴۳۷
اقتصاد نیوز: دامنه نوسان قیمت دلار در تغییر کرد. تحلیل گران فنی انتظار دارند قیمت دلار در محدوده جدید برای مدتی نوسان کند اما امید جناح کاهشی بازار ارز با اخبار سیاسی در اردیبهشت است.
بازی جدید در بازار ارز/ تغییر دامنه نوسان قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز،  قیمت دلار ۲۴ ساعت نتوانست بالای مرز ۲۴ هزار تومانی باقی بماند. در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه،‌ اسکناس آمریکایی به زیر مرز ۲۴ هزار تومانی بازگشت و در محدوده ۲۳ هزار و ۹۰۰ تومانی قرار گرفت. هر چند این اتفاق انتظارات نزولی را در بازار ارز فعال تر کرد، ولی تحلیل گران فنی باور داشتند،‌ بازی جدیدی در بازار ارز آغاز شده است و خبری از افت یا افزایش معنادار قیمت ها نخواهد بود. از نگاه تحلیل گران فنی بازار تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته ای، احتمالا بین کف ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی و سقف ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی نوسان خواهد کرد.

 در سال ۱۴۰۰ بازار بیشتر در محدوده ۲۴ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵ هزار تومان حرکات خود را به ثبت رسانده بود. ولی از نگاه تحلیل گران فنی بازی جدید در محدوده پایین تری صورت خواهد گرفت. از نگاه آن ها شکست محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی حتی می تواند منجر به افت دلار تا زیر ۲۳ هزار تومان شود. اگر محدوده ۲۴ هزار و ۴۰۰ تومانی شکسته شود،‌ احتمال رشد قیمت دلار تا کانال ۲۵ هزار تومان وجود خواهد داشت.

3

خبر نزولی در بازار ارز

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال مدعی شده دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها علیه برخی از بخش‌های اقتصاد ایران از جمله نفت و بخش مالی آمادگی نشان داده است. این خبری بود که نگاه برخی فعالان زمینه ساز افزایش میزان فروش های ارزی در معاملات پشت خطی شد.  با این حال نمی توان قدرت عرضه بازارساز در سمت بازار حواله و نقدی را نیز نادیده گرفت.

به نظر می رسد، فشار عرضه بازارساز در روز چهارشنبه موجب شد که خریداران به صورت موقت ترجیح دهند که در معاملات پشت خطی از موقعیت خود عقب نشینی کنند. در صورتی که در روز جاری نرخ حواله درهم به زیر محدوده ۶ هزار و ۶۰۰ تومانی برگردد، ماندن دلار زیر کانال ۲۴ هزار تومانی دوام خواهد یافت.

پیش بینی روند قیمت دلار

یکی از مسیرهایی که می تواند روند قیمت دلار را نشان دهد قیمت دلار هرات است. بازار مجاوری که عمدتا مرکز تامین و انتقالات اسکناس برای بازار ارز ایران است. در روز چهارشنبه این بازار نتوانست سقف شکنی کند. قیمت دلار در هرات نیز هماهنند قیمت دلار در بازار ارز تهران در یک دامنه مشخص گرفتار شده است. اکثر تحلیل گران فنی به معامله گران پیشنهاد داده اند در این وضعیت وقتی قیمت رو به پایین است خریدار باشند و وقتی صعودی می شود فروشنده. به نظر می رسد این الگو در روز جاری نیز حاکم است. اما از نگاه معامله گران اگر اخبار مثبت برجامی و به طور مشخص توافق حاصل شود کف قیمت دلار خواهد شکست اما اگر توافقی صورت نگیرد کف قیمت دلار محکم خواهد شد و همانند ماه قبل قیمت دلار در محدوده جدید خود نوسان خواهد کرد تا احتمالات بعدی روشن شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید