پیش بینی بازار سکه در دوم اردبیهشت

کمین سکه برای قیمت طلا/ علامت حباب به بازار سکه

کدخبر: ۴۰۷۴۳۴
اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی و صفر شدن حباب سکه دو علامت صعودی به بازار سکه روز پنج شنبه دو اردبیهشت هستند.
کمین سکه برای قیمت طلا/ علامت حباب به بازار سکه

به گزارش اقتصادنیوز، معامله گران سکه امیدوارند قیمت طلا به بالای مرز حساس هزار و ۸۰۰ دلاری برود. سکه بازان ممکن است با همین امید،‌ میزان خریدهای خود را افزایش دهند، هر چند که در معاملات پشت خطی روز چهارشنبه، این دسته بیشتر به روند قیمت دلار دقت کردند. قیمت سکه که دیشب تا محدوده ۱۰ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان اوج گرفته بود، در انتهای وقت به محدوده ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رفت. به نظر می رسد سکه تحت تاثیر رشد اونس بالا رفت و با کاهش قیمت دلار،‌مسیر قیمتی خود را تغییر داد. دلار دیشب زیر مرز ۲۴ هزار تومانی رفت ولی گفته می شود که سکه بازان امیدوارند اسکناس آمریکایی نیز از محدوده ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی پایین تر نرود. در صورتی که دلار به زیر محدوده یاد شده برود، ممکن است میزان خریدها در بازار سکه تحت تاثیر قرار بگیرد و جهت قیمت فلز گران بهای داخلی صعودی شود.

2

علامت حبابی به بازار سکه

جدا از افزایش قیمت اونس طلا، یک عامل دیگر نیز ممکن است معامله گران سکه را ترغیب کند و آن هم حباب این فلز گران بها است.  ارزش ذاتی قیمت سکه دیروز بعدازظهر در محدوده ۱۰ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان قرار داشت که فاصله زیادی با قیمت بازار نداشت. می توان گفت که بعدازظهر دیروز حباب سکه به صفر رسیده بود. هرچقدر قیمت سکه طبیعی تر شود، ریسک خرید آن کاهش پیدا خواهد کرد. افزایش بهای اونس طلا نیز در ساعات انتهایی روز موجب می شد که ارزش ذاتی سکه بالاتر بیاید و امیدواری سکه بازان به رشد قیمت را افزایش دهد.

در کنار این، ممکن است اظهارات سخنگوی کاخ سفید نیز در روز جاری بازار ارز و سکه را تحت تاثیر قرار دهد. جن ساکی عنوان کرد،  در حال حاضر نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که در مدت دو هفته با ایران به توافق برسیم.

1

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید