گزارش نیمروزی از بازار های جهانی

قیمت طلا دوباره ترسید/ قیمت بیت کوین واقعی است؟

کدخبر: ۴۰۷۳۱۴
اقتصاد نیوز:برخی معتقدند که قیمت بیت کوین حباب دارد و عده‌ای بر این باورند که چون تقاضای ارزهای دیجیتال در حال افزایش است، باید انتظار افزایش قیمت بیشتر را داشته باشیم. قیمت طلا نیز پس از نزدیکی به 1790 دلار دوباره عقب نشست.
قیمت طلا دوباره ترسید/ قیمت بیت کوین واقعی است؟

به گزارش اقتصاد نیوز- طلای جهانی در اطراف قیمت بسته شده دیروز نوسان می‌کند. چهار ارز دیجیتال مهم دنیا در بیست و چهار ساعت گذشته تغییرات مثبت را به ثبت رساندند و کارشناسان اقتصادی بر سر این موضوع که آیا اتفاق سال 2017 برای بیت کوین تکرار خواهد شد یا خیر؟ بحث می‌کنند.

تغییرات قیمت طلا

قیمت طلا جهانی معاملات روز چهارشنبه را با روند کاهشی آغاز کرد، اما در ادامه صعودی شد و خود را به سطح قیمت 1788 دلار رساند.پس از اینکه به مرز مهم 1790 دلار رسید مجددا فروش ها در بازار افزایش یافت و قیمت طلا دوباره  روند نزولی به خود گرفت و در میانه روز قیمت طلا در اطراف 1780 دلار نوسان می‌کند. قیمت بسته شده طلا در روز گذشته حدود 1779 دلار بود.

بازدهی اوراق خزنه‌داری آمریکا و شاخص دلار در روز چهارشنبه تغییراتی مثبت را به ثبت رساندند، با این وجود بازدهی اوراق خزانه‌داری 10 ساله آمریکا زیر مرز حساس 1.6 درصد قرار دارد.

قیمت ها در بازار ارزهای دیجیتال امروز

قیمت بیت کوین در حوالی 55 هزار دلار نوسان می‌کند و تغییرات قیمتی آن در 24 ساعت گذشته مثبت بود. بیشترین قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته 57 هزار و 122 دلار و کمترین قیمت آن 54 هزار و 778 دلار ثبت شده است.

اتریوم، باینانس و XRP نیز وارد فاز صعودی شدند. XRP در 24 ساعت گذشته 10 درصد رشد کرد، اما تغییرات هفتگی آن همچنان منفی است. باینانس کوین تمامی ارزشی که در طول یک هفته گذشته از دست داد را پس گرفت و در اطراف 588 دلار نوسان می‌کند.

بیش‌ترین قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته 2 هزار و 359 دلار و کمترین قیمت آن 2 هزار و 136 دلار ثبت شده است. این ارز دیجیتال بیش از 7 درصد بازدهی مثبت در 24 ساعت گذشته به ثبت رساند، اما تغییرات قیمتی آن در طول یک هفته گذشته همچنان منفی است.دوج کوین بالاخره وارد فاز نزولی شد و 21 درصد از ارزش خود را در 24 ساعت گذشته از دست داد. 

آیا قیمت بیت کوین واقعی است؟

قیمت بیت کوین در سال 2016 کمتر از 1000 دلار بود. در دسامبر سال 2017 قیمت این ارز دیجیتال به بیش از 17 هزار دلار رسید. بعد در عرض کمتر از دو ماه بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد. بیت کوین برای دو سال به طور کلی روند نزولی را دنبال کرد، اما در سال 2020 وارد روند صعودی شد و طی حدود یک سال ارزش آن 9 برابر شد.

عده‌ای معتقدند قیمت بیت کوین بیش از حد برآورد شده و اتفاق سال 2017 تکرار خواهد شد. آن‌ها معتقدند قیمت دسته‌ای از دارایی‌ها از جمله بیت کوین همراه با افزایش نقدینگی رشد کرده و از مقدار تعادلی خود فاصله گرفته است. آن‌ها معقتقدند که حباب قیمتی بیت کوین دیر یا زود از بین می‌رود و قیمت این ارز دیجیتال افت می‌کند.

در نقطه مقابل عده‌ای قیمت بیت کوین را واقعی می‌دانند. آن‌ها معتقدند که عرضه بیت کوین سالانه 2 درصد در حال افزایش است و تقاضای آن با سرعت بیشتری در حال رشد است. بر این اساس نتیجه می‌گیرند که قیمت آن باز هم افزایش پیدا خواهد کرد. آن‌ها معتقدند که شرایط کنونی با شرایط سال 2017 متفاوت است چون در حال حاضر تقاضا در حال افزایش است.

شرکت‌های بزرگی مانند تسلا بیت کوین را وارد معاملات خود کرده‌اند و بسیاری از بانک‌ها ارزهای دیجیتال را به رسمیت می‌شناسند. این به معنای افزایش تقاضای ارزهای دیجیتال است و مانع افت قیمت آن‌ها می‌شود. آن‌ها بیت کوین و رمز ارزها را طلای دیجیتال می‌دانند و آن‌ها را از این جهت که با سرعت زیاد و ورای مرزها می‌تواند جابجا شوند، نسبت به طلای سنتی دارای مزیت‌هایی می‌دانند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید