نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات؛

دو دمای متفاوت در بورس پایتخت +اینفو

کدخبر: ۴۰۷۰۱۹
در معاملات امروز -سه‌شنبه 31 فروردین- در حالی که شاخص کل رشد کرد، شاخص هم وزن نزول کرد تا شاهد دو دمای متفاوت در بورس باشیم.

به گزارش اقتصادنیوز ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 2 هزار و 824 واحدی به رقم یک میلیون و 219 هزار و 699 واحد رسید. 

اما شاخص هم وزن 99 واحد پائین آمد و در سطح 431 هزار و 673 واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابوس 4 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 784 واحد رسید.

سهم‌های تاثیرگذار 

امروز «شستا»، «وبملت» و «فملی» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند. در مقابل نمادهای فارس، پارسان و شپنا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس برکت صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز ذوب، بپیوند و شگویا پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند. 

کاهش خروج پول حقیقی 

در روز سه‌شنبه بار دیگر شاهد خروج پول حقیقی از بورس بودیم اما از میزان آن 193 میلیارد تومان معادل 40 درصد کاسته شد و ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی بازار به 285 میلیارد تومان رسید.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام برکت (داروسازی برکت) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 72 میلیارد تومان بود. پس از برکت، وملل (موسسه اعتباری ملل) و شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

بورس

رشد ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 9 هزار و 506 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌گذشته 77  درصد کاهش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افزایش 46 درصدی نسبت به روز گذشته به رقم 3 هزار و 705 میلیارد تومان رسید.

در اکوایران ببینید:بزرگان از بورس خارج نشدند

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز دوشنبه 26 درصد کاهش یافت و در رقم 51 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 10 درصد کاهش یافت و 3 هزار و 872 میلیارد تومان شد.

امروز شرکت پگاه گیلان (با نماد معاملاتی غگیلا) با صف‌ خرید 34 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از غگیلا، شصدف (صنعتی دوده فام) و فنوال (نورد آلومینیوم) بیشترین صف خرید را داشتند.  

بیشترین صف فروش نیز به کویر (فولاد کویر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 174 میلیارد تومانی داشت. پس از کویر، بنو (بیمه تجارت نو) و سمگا (سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی)  بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

بورس

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید