بازار سکه به دنبال حمایت جدید

قیمت سکه به کف یک ساله می افتد

کدخبر: ۴۰۶۹۳۵
اقتصادنیوز: افت قیمت دلار، توقف پیش روی قیمت طلا در بازار جهانی و اخبار سیاسی قیمت سکه را وارد محدوده هایی کرده که در 10 ماه گذشته بی سابقه بوده است.
قیمت سکه به کف یک ساله می افتد

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه بیش از ۱۰ ماه است که زیر محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی نوسان نکرده است. در معاملات پشت خطی روز دوشنبه، فلز گران بهای داخلی تا مرز ۱۰ میلیونی کاهش قیمت را تجربه کرد. ارزش ذاتی سکه نیز بعدازظهر دوشنبه به حدود ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. به گفته فعالان، در صورتی که امروز اسکناس آمریکایی تا زیر محدوده ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نزول پیدا  کند، انتظار افت قیمت سکه تا محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی وجود خواهد داشت.

سکه حباب

کف بعدی قیمت سکه کجاست؟

مقاومت سنگین قیمت سکه در مرز ۱۰ میلیون تومانی موجب شده است که عده ای از معامله گران انتظار سقوط راحت فلز گران بهای داخلی را نداشته باشند. با این حال، در سال ۱۴۰۰، خریداران جدی دربازار فلز گران بهای داخلی حضور نداشته اند و همین عامل، ضعف عمده ای برای صعود بازار سکه بوده است. سکه در انتهای سال گذشته در حوالی مرز ۱۱ میلیونی حضور داشت و اکنون در اولین ماه فصل بهار حدود یک میلیون تومان از ارزش خود را از دست داده است.

سکه پشت خطی2

به باور تحلیل گران فنی در صورتی که محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی از دست برود، افت سکه می تواند تا محدوده ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی ادامه پیدا کند. خوشبین های کاهشی حتی انتظار افت فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را نیز دارند. با این حال، چنین انتظارات کاهشی در دی ماه ۹۹ نیز در بازار حضور داشت. در آن زمان،  سکه تنها یک روز در محدوده ۹ میلیون و ۹۰۰ هزارتومانی نوسان کرد و بلافاصله به بالای ۱۰ میلیون تومان بازگشت. این بار شاید توافق هسته ای بتواند گره کار کاهشی های بازار را باز کند.

سکه حباب

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید