شهرخبر

رهبر حزب کمونیست کوبا مشخص شد

کدخبر: 406910
اقتصاد نیوز : حزب کمونیست کوبا دوشنبه در آخرین روز کنگره خود میگل دیاز کانل رئیس جمهوری این کشور را بعنوان رهبر جدید خود انتخاب کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، فیدل کاسترو از انقلاب سال ۱۹۵۹ کوبا و بعد از وی برادرش رائول کاسترو رهبری این کشور را در دست داشتند. انتخاب میگل دیاز کانل به معنای انتقال ۶ دهه حکومت و رهبری برادران کاسترو به نسلی جوان‌تر است.

دیاز کانل ۶۰ ساله بعد از انقلاب کوبا متولد شده و در سال ۲۰۱۸ رئیس جمهوری این کشور شد.

وی از زمان رسیدن به ریاست جمهوری بر تداوم انقلاب کوبا تاکید کرده و انتظار نمی‌رود که تغییرات گسترده‌ای در نظام تک حزبی کمونیستی ایجاد کند. با این حال، وی تحت فشار است اصلاحاتی اقتصادی انجام دهد.

رائول کاسترو جمعه در سخنرانی افتتاحیه حزب کمونیست کوبا گفت: دیاز کانل ثمره انتخابات متفکرانه و یک انقلابی جوان است که همه ویژگی‌های لازم برای ارتقا برای جایگاه‌های بالاتر را دارد.

به نوشته ال پائیس، همزمان با کناره‌گیری رائول کاسترو ۸۹ ساله، سایر اعضای این نسل تاریخی انقلابیون کهنه‌کار از جمله رامون ماچادو وِنتورا دبیر دوم حزب که در ماه اکتبر (مهر) ۹۱ ساله خواهد شد، رامیرو بالدِس و گیِرمو گارسیا، ۸۸ و ۹۲ ساله از فرماندهان با سابقه نیز عقب‌نشینی خواهند کرد.