شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#مجلس#نماینده مجلس

پیشنهاد یک نماینده مجلس درخصوص دورکاری 90 درصدی

کدخبر: 406922
اقتصدنیوز : یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد که با توجه به شرایط فعلی و افزایش تعداد فوتی های کرونا می توان به سمت دورکاری بالای ۹۰ درصد رفت البته منوط بر این که بسترهای آن فراهم باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،محمدعلی محسنی بندپی گفت: باید سبک جدیدی از زندگی را بپذیریم بدان معنا که حتی با اتمام شیوع ویروس کرونا دورکاری باقی بماند اساسا وقتی می توان بیش از ۵۰ درصد کارها و حتی آموزش دانشجویان را به صورت دورکاری دنبال کرد، چه لزومی دارد که حضوری این کارها انجام شود؟ با این روش می توان در بسیاری از هزینه ها هم صرفه جویی کرد.

وی با بیان این که فعلا کرونا مهمان ما است، تصریح کرد: اخیرا سازمان بهداشت جهانی گفته که تا یک دهه آینده کرونا باقی می ماند، پس در این وضعیت سیاست های شل کن، سفت کن قرنطینه هیچ نتیجه ای نخواهد داشت. باید برای افزایش بهره وری و کاهش هزینه به سمت دورکاری رفت. این همان تجربه ای است که چندین سال پیش کشورهای توسعه یافته اجرایی کرده اند. الان که ما به واسطه کرونا مجبور به اعمال دورکاری شده ایم باید با تقویت زیرساخت ها این روش را دنبال کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد شده و با آمار بالای فوتی ها مواجهیم می توانیم با فراهم کردن بستر فضای مجازی به سمت دورکاری بیش از ۹۰ درصدی رفت حتی می توان در آینده زیرساخت ها را به اندازه ای ارتقاء داد که دیگر نیاز به حضور ارباب رجوع نباشد و آنها از طریق فضای مجازی کار را پیش ببرند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل از آنجاست که اغلب مدیران ما سن و سال زیادی دارند و خودشان تغییر را باور نداشته و در برابر تغییر مقاومت می کنند. آنها باید در ابتدا این تغییر را پذیرفته و بعد به بدنه اداری خود منتقل کنند.

وی در پایان اظهار کرد: در ایام کرونا بسیاری از جلسات همچون شورای اداری استان مازندران به صورت مجازی تشکیل شد این تجربه درباره ی آموزش مجازی دانشجویان و دانش آموزان تکرار شد باید این تجارب بعد از کرونا هم ادامه داشته باشد.