شهرخبر

استدلال عجیب خانم نماینده برای حذف اجبار غربالگری!

کدخبر: 406918
اقتصادنیوز: پروین صالحی‌مبارکه نماینده مجلس در گفت‌وگو با خراسان ضمن حمایت از طرح حذف الزام غربالگری مدعی شد غربالگری موجب نگرانی زنان باردار بوده است!
به گزارش اقتصادنیوز «پروین صالحی‌مبارکه» که عضو کمیسیون بهداشت مجلس است و هم متخصص زنان و زایمان، در گفت‌وگو با خراسان می‌گوید: در طرح جوانی جمعیت، غربالگری حذف نشده و فقط الزام انجام آن به عنوان یک برنامه بهداشتی سراسری برداشته شده است. وی می‌افزاید: با قانونی شدن این طرح، همچنان غربالگری‌ها برای موارد پرخطر از جمله بارداری بالای 35 سال و در خانواده‌های دارای بیماری‌های ارثی و ژنتیکی انجام خواهد شد، ضمن آن‌که هر خانواده‌ای که بخواهد داوطلبانه در غربالگری شرکت کند هم با مانعی روبه‌رو نمی‌شود.
او که دبیری کمیسیون  تخصصی جوانی جمعیت را هم برعهده دارد، درباره روند فعلی غربالگری‌ها در کشورادعا کرد: تاکنون هم این‎طور نبوده که آزمایش‌ها و سونوگرافی‌های غربالگری صد در صد درست باشد، بلکه متاسفانه طبق گزارش‌ها 15 درصد آن‌ها هم خطا داشته و باعث نگرانی شدید برخی از خانواده‌ها نیز شده است؛ در حالی که این نگرانی در دوران بارداری خوب نیست و نباید اجازه ایجاد چنین نگرانی‌هایی را بدهیم.