بازار ارز و سکه در پایان نیم روز شنبه 28 فروردین

شارژ طلایی قیمت سکه/دلار حمایت ها را از دست داد

کدخبر: ۴۰۶۲۳۰
اقتصاد نیوز: در پایان نیم روز اولین معاملات هفته جاری قیمت سکه از نقاط مقاومتی عبور کرد، قیمت دلار مرز های حمایتی را از دست دارد.
شارژ طلایی قیمت سکه/دلار حمایت ها را از دست داد

به گزارش اقتصاد نیوز،قیمت سکه همراه با طلای جهانی، هفته را با رشد نزدیک به یک درصد نسبت به قیمت بسته شده هفته گذشته شروع کرد، اما دلار خلاف انتظارات با سکه همراهی نکرد و معاملات نیمه اول روز را زیر مرز حساس و با قیمت 24 هزار و 770 تومان به پایان رساند.

 قیمت سکه در شروع معاملات این هفته، نسبت به قیمت بسته شده هفته گذشته، 0.8 درصد بازدهی ثبت کرد و 10 میلیون و 680 هزار تومان مبادله شد. دلایل اصلی رشد سکه افزایش قیمت طلای جهانی عنوان می‌شود.در نقطه مقابل قیمت دلار در شروع معاملات هفته جاری، برخلاف انتظارات تغییرات منفی را به ثبت رساند و در پایان معاملات نیمروز با کاهش 150 تومانی نسبت به هفته گذشته 24 هزار و 770 تومان مبادله شد. احتمال دارد کاهش قیمت دلار تحت تاثیر افت قیمت در بازار ارز متشکل و غیبت بازیگران بزرگ اتفاق افتاده باشد.

بازار طلای داخل هفته را چگونه شروع کرد؟

حداقل قیمت طلای جهانی در روز سه‌شنبه هفته گذشته حدود 1723 دلار بود، فلز گرانبها طی چهار روز، با ثبت بازدهی بیش از سه درصدی، هفته را با قیمت 1777 دلار به پایان رساند. سکه بازار داخل در شروع معاملات روز شنبه، به صعود طلای جهانی واکنش نشان داد.

قیمت سکه امامی در صبح اولین روز هفته نسبت به پایان هفته گذشته 90 هزار تومان معادل 0.8 درصد افزایش یافته بود و روی 10 میلیون و 680 هزار تومان قرار داشت. قیمت سکه در ادامه قدری کاهش یافت و معاملات نیمروز را با قیمت 10 میلیون و 620 هزار تومان به پایان رساند.

نیم‌سکه کار خود را با قیمت 6 میلیون و 300 هزار تومان آغاز کرد. قیمت ربع سکه 3 میلیون و 950 هزار تومان بود و سکه گرمی نیز در شروع کار با قیمت 2 میلیون و 200 هزار تومان مبادله شد. قیمت هر گرم طلای 18 عیار نیز یک میلیون و 51 هزار تومان بود.

علت افزایش قیمت سکه طلا

احتمالا افزایش قیمت طلای جهانی،امید به ادامه رشد آن در هفته جاری و عدم اطمینان نسبت به آینده روابط ایران و غرب محرک‌های اصلی قیمت طلا در بازار داخل بوده‌اند. علاوه بر این محتمل است که افزایش تنش با غرب برای جابجایی دارایی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مشکل ایجاد کند. در صورتی که افرادی که در داخل کشور در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، این احتمال را جدی گرفته باشند، ممکن است جهت تبدیل سرمایه خود اقدام کرده و به طور حاشیه‌ای به رشد طلا کمک کرده باشند.

در خصوص محرک نزولی قیمت طلا نیز می‌توان به همراهی نکردن دلار اشاره کرد. دلار بر خلاف انتظارات هفته جدید را نیز با روند نزولی آغاز کرد و فعالان بازار طلا را ناامید کرد.

قیمت دلار هفته را چگونه شروع کرد؟

در روز جاری نخستین قیمت بیرون آمده از بازار ارز متشکل روند نزولی را ادامه داد. قیمت دلار در بازار متشکل در هفته های اخیر عمدتا نزولی بوده است. قیمت دلار بازار آزاد هفته گذشته را پشت مرز حساس 25 هزار تومان روی نرخ 24هزار و 930 تومان به پایان رساند. شروع معاملات این هفته از نظر برخی از فعالان بازار مهم تلقی می‌شد. آن‌ها معتقد بودند اگر قیمت دلار هفته را با عبور از مرز حساس شروع کند، روند افزایشی را دنبال خواهد کرد. از طرفی با توجه به رویدادهای سیاسی اخیر افزایش قیمت دلار دور از انتظار نبود.قیمت دلار در شروع معاملات هفته جدید زیر مرز حساس و روی رقم 24 هزار و 920 تومان بود. قیمت معاملات دلار در بازار آتی در شروع معاملات 24 هزار و 950 تومان بود. در صورتی که بازار به خوبی کار کند، بیشتر بودن قیمت دلار در معاملات آتی از نقدی به معنای آن است که انتظار افزایش قیمت در آینده می‌رود. با این وجود دلار در شروع معاملات روز شنبه تمایلی به افزایش نداشت و معاملات نیمروز را با قیمت 24 هزار و 770 تومان به پایان رساند.

قیمت درهم و نرخ دلار با تبدیل درهم

قیمت درهم امارات در شروع معاملات روز شنبه 6 هزار و 860 تومان بود. با ضرب کردن نرخ درهم در 3.673 که نرخ تبدیل ثابت درهم به دلار است رقم 25 هزار و 197 به دست می‌آید. بنابراین نرخ دلار بازار داخل 427 تومان معادل 1.5 درصد از نرخ دلار با استفاده از تبدیل درهم کمتر است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید